طرح پتروپالایش کنگان در آستانه بهره‌برداری رسمی قرار گرفت

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان از بهره‌برداری رسمی این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و راهبردی جهش دوم صنعت پتروشیمی در هفته نخست بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمید قادری با بیان اینکه واحد بازیابی اتان این طرح عملیاتی شده است، اظهار کرد: طرح بازیابی اتان در پارس جنوبی با ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول که از برنامه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت و شرکت سرمایه‌گذاری اهداف به‌شمار می‌رود آماده بهره‌برداری رسمی شده است.

وی با بیان این مطلب که عملیات اجرایی این طرح در زمانی کمتر از پنج سال و در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار انجام شده است، افزود: واحد طرح بازیابی اتان پتروپالایش کنگان شامل واحدهای اجرایی استحصال اتان، پروپان، بوتان، C۵+ و یوتیلیتی است.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان، همجواری با پالایشگاه نهم فاز ۱۲ پارس جنوبی را از ویژگی‌ این طرح عنوان کرد که آن را نسبت به طرح‌های مشابه متمایز می‌کند و ادامه داد: دسترسی به خوراک و تولید متنوع محصولات از ویژگی‌های این طرح در مسیر افزایش توان عملیاتی و پایداری تولید است.

قادری با بیان اینکه محصولات این شرکت در ابتدای زنجیره ارزش قرار دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی واحد بازیابی اتان سبب اطمینان سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای پایین‌دستی می‌شود.

وی افزود: طرح بازیابی اتان با تکیه بر توان و دانش بومی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیون یورو و ۳۱۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری رسمی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و انرژی تخصص صندوق نفت است و راه‌اندازی طرح‌هایی مانند پتروپالایش کنگان از محل‌هایی است که سبب تأمین منابع پایدار برای صندوق بازنشستگی می‌شود.

کد خبر 311967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =