بزرگ‌ترین طرح تأمین خوراک پتروشیمی به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با اشاره به اینکه واحد بازیابی اتان این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این واحد سالانه یک میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمید قادری با اشاره به اینکه واحدبازیابی اتان پتروپالایش کنگان با حجم سرمایه ۹۷۰ میلیون دلاری ساخته شده است، اظهار کرد: این واحد به‌عنوان فاز نخست شرکت پتروپالایش کنگان با ظرفیت سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده و در حال تولید است و به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه واحد بازیابی اتان، سالانه ۲۱ میلیون تن خوراک را از فاز ۱۲ پارس جنوبی دریافت می‌کند، افزود: سالانه ۱.۷۵میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، ۵۰۰ هزار تن بوتان و ۲۵۰ هزار تن پنتان در این واحد تولید می‌شود که درآمد حدود یک میلیارد دلار را برای کشور به همراه خواهد داشت.

استفاده حداکثری از توان داخل در فرآیند ساخت و اجرا

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد طراحی و مهندسی و راه‌اندازی همه واحدها و بخش‌ها اعم از مهندسی پایه و مهندسی تفضیلی ازسوی شرکت‌های ایرانی انجام شده است، ادامه داد: در اجرای این طرح تلاش حداکثری برای استفاده از کالاهای ایرانی انجام و ۶۵ درصد از تجهیزات از داخل کشور تأمین شده است.

قادری تصریح کرد: اجرای این طرح برای ۳۵۰۰ نفر در دوران ساخت و ۶۲۲ نفر در دوران بهره‌برداری اشتغالزایی داشته است.

وی به تکمیل فاز طراحی، خرید و اجرای پروژه در سریع‌ترین زمان مطابق برنامه زمان‌بندی شده اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی واحد بازیابی اتان در بهمن ۹۴ آغاز و در کمتر از پنج سال تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت به عنوان سهامدار اصلی شرکت پتروپالایش کنگان است، گفت: سرمایه این طرح از سوی سرمایه‌گذار اصلی و تسهیلات بانکی تأمین شده است.

قادری به ساخت واحد الفین در قالب فاز دوم شرکت پتروپالایش کنگان اشاره کرد و افزود: فاز دوم حدود ۴۵ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان، همجواری با پالایشگاه نهم فاز ۱۲ پارس جنوبی را از ویژگی‌ این طرح عنوان کرد که آن را نسبت به طرح‌های مشابه متمایز می‌کند و ادامه داد: دسترسی به خوراک و تولید متنوع محصولات از ویژگی‌های این طرح در مسیر افزایش توان عملیاتی و پایداری تولید است.

کد خبر 314060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =