توصیه نفت به خبرگزاری مهر برای مطالعات و دقت کافی در گزارش‌نویسی

شرکت ملی نفت ایران در واکنش به گزارش اخیر خبرگزاری مهر درباره طرح راهبردی گوره - جاسک، توصیه کرد این خبرگزاری به‌منظور ارائه گزارش‌های خبری دقیق‌تر به افکار عمومی، مطالعه بیشتر و کسب اطلاعات کامل‌تر از مسئولان را مدنظر قرار دهد.

به گزارش شانا، شرکت ملی نفت ایران در واکنش به گزارشی با عنوان «اقتصاد پروژه گوره جاسک در دست فراموشی/ ماجرای یک توسعه نامتوازن» که دوم دی‌ماه امسال در خبرگزاری مهر منتشر شد، در جوابیه‌ای نوشت:

«۱- همان‌طور که در گزارش خبرگزاری مهر آمده است، طرح راهبردی احداث خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک با هدف تأمین امنیت لجستیکی و تمرکززدایی از پایانه صادراتی نفت خام در مرحله اول مطرح شده که در کنار آن هدف بزرگ‌تر و مهم‌تر توسعه سواحل مکران نیز مدنظر بوده و با تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری و همه مقام‌های ارشد مملکتی، افزون بر احداث خط لوله، ایجاد و توسعه صنایع پالایشگاهی و مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع مربوطه نیز در این طرح دیده شده و در حال پیگیری است. بدیهی است احداث خط لوله مرحله نخست این اقدام‌ها بوده و هم‌زمان برای ساخت واحدهای صنعتی فوق نیز مجوزهایی صادرشده و اقدام‌هایی در جریان است.

۲- کشورهای جنوبی خلیج فارس نیز برای تنوع بخشی به مسیرهای صادراتی خود، خطوط لوله متعددی با ظرفیت‌های بسیار بیشتر از آنچه در گزارش آن خبرگزاری ذکر شده (۳۰۰ هزار بشکه در روز) ساختند.

۳- برای مزید استحضار احداث انشعاب از این خط لوله برای اتصال به پالایشگاه بندرعباس نیز در طرح دیده شده و اقدام‌های اجرایی آن توسط شرکت فنی مهندسی و ساختمان نفت ایران در حال پیگیری است.

ضمن تشکر از توجه آن خبرگزاری محترم به این طرح راهبردی، بیشتر موارد مورد نظر این گزارش در طرح دیده شده و لازم است رسانه‌های محترم پیش از انتشار مطالبی که ممکن است به دلیل نقص اطلاعات سبب ارائه برداشت‌های ناصحیح و نادیده گرفتن تلاش‌ها و اقدام‌های زیربنایی در حال اجرا در کشور شود، با مطالعه بیشتر و کسب اطلاعات کامل‌تر از مسئولان، گزارش‌های خبری دقیق‌تری به افکار عمومی ارائه دهند».

کد خبر 312007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =