۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
  • کد خبر: 312273
تولید نفت لیبی کاهش یافت

تولید نفت لیبی در پی بی‌توجهی به آسیب‌دیدگی خطوط لوله این کشور در جریان جنگ داخلی، کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تولید نفت لیبی پس از توقف فعالیت یک خط لوله نفتی به‌دلیل نشت حدود روزانه ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است، این مسئله نشان می‌دهد که پس از حدود یک دهه جنگ داخلی، حفظ تولید برای این کشور دشوار است.

پس از تصمیم شرکت نفت واحه برای تعطیلی خط لوله انتقال نفت خام به پایانه اس‌سیدر واقع در شرق لیبی، تولید نفت این عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کاهش یافته و به حدود یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

شرکت ملی نفت لیبی (NOC) در این باره اعلام کرد: این خط لوله به‌دلیل فرسودگی و نشت‌ فراوان دیگر قادر به ادامه فعالیت نیست.

این شرکت ادامه داد: آنچه امروز برای واحه رخ داد، هر روز برای شرکت‌های دیگری که از کمبود بودجه رنج می‌برند اتفاق می‌افتد، آنها همچنین در معرض خطر کاهش تولید و حتی توقف کامل آن قرار دارند.

تولید نفت لیبی در ماه جاری میلادی به حدود روزانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه رسید، در حالی که تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر و پس از آتش‌بس بین نیروهای نظامی رقیب به نزدیک صفر رسیده بود.

افزایش تولید نفت لیبی مشکلاتی را برای اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) ایجاد کرده است که در پی سقوط قیمت‌ها به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا عرضه نفت خود را از پارسال و برای بهبود قیمت نفت محدود کرده‌اند، لیبی به‌دلیل درگیری‌های داخلی خود از توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس معاف است.

کد خبر 312273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =