برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت با تمرکز حداکثری بر توان ایرانی

مدیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از حضور گسترده شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این دوره از نمایشگاه با تمرکز حداکثری از توان ایرانی و با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید بوجارزاده صبح امروز (جمعه، سوم بهمن‌ماه) در آیین گشایش رسمی بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، این رخدادرا مظهر نمایش توانمندی‌ها و آیینه تمام‌نمای سیاست‌های وزارت نفت در عرصه اقتصاد و فناوری انرژی دانست و عنوان کرد: امروز در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه بر پیکره ایران اسلامی وارد آمده است و در بحبوحه شیوع بیماری کرونا که اقتصادهای بزرگ دنیا را در معرض چالش‌های جدیدی قرار داده است، نگاه‌های زیادی معطوف به صنعت نفت ایران بوده و عملکرد این صنعت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: نگاهی گذرا به سیاست‌های صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته، مؤید این واقعیت است که بخش عمده‌ای از اهداف مدنظر در مسیر خوداتکایی و توانمندسازی و روزآمدی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان محقق شده است.

مدیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه این دستاوردها با مشارکت همه‌جانبه سازندگان تجهیزات، صادرکنندگان، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های طراحی - مهندسی، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان حاصل شده است، اظهار کرد: این رویداد نمودی از راه‌های موفق پیش روست که در سایه سیاست‌های حمایتی صنعت نفت از بخش خصوصی و غیردولتی شکل گرفته است.

بوجارزاده تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه، با وجود مشکلاتی که به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در تمامی کشورها به‌وجود آمده و حضور شرکت‌های خارجی نیز بیشتر به‌دلیل محدودیت‌های پروازی و مسافرتی امکان‌پذیر نبوده است، همه توجه‌ها و نگاه‌ها به شرکت‌های داخلی و نمایش توانمندی‌ها و فعالیت‌های آنان در پروژه‌های صنعت نفت معطوف بوده و بر همین اساس تلاش شده است دستاوردهای عظیم این دسته از شرکت‌ها به نحوی مطلوب در این نمایشگاه در منظر متخصصان و کارشناسان قرار گیرد.

وی یادآور شد: در عین حال استقبال گسترده شرکت‌های داخلی از حضور در بیست‌وپنجمین نمایشگاه صنعت نفت، از استمرار تحولاتی مثبت در صنعت نفت کشور خبر می‌دهد؛ اتفاق‌های مثبتی که با امضای توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های متعدد شرکت‌های اصلی وزارت نفت با شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای معتبر داخلی سال گذشته منعقد و اجرایی شده است.

مدیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه با رعایت همه موازین و دستورعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این دوره از نمایشگاه، پس از تأیید وزارت بهداشت و وزارت صمت و موافقت وزارت نفت، با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع کرونا و با حضور حدود ۵۰۰ شرکت اصلی شامل شرکت‌های E&P ،GC ،EPC، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، انجمن‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه نفت و گاز، ماشین‌های دوار، تجهیزات فرآیندی، مواد شیمیایی، الکترونیک و ابزار دقیق در مساحتی در حدود ۲۵ هزار مترمربع برگزار می‌شود.

بوجارزاده افزود: همچنین به‌منظور فراهم ساختن امکان تعامل بهتر و بهره‌مندی بیشتر بازدیدکنندگان، جانمایی غرفه‌ها در سالن‌های نمایشگاه براساس زمینه فعالیت شرکت‌ها و گروه‌های کالایی انجام پذیرفته است.

وی عنوان کرد: بیست‌وپنجمین نمایشگاه صنعت نفت عمد با محوریت تعامل با شرکت‌های مطرح صنعت نفت، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذار و انتقال فناوری برگزار می‌شود و از همین رو تلاش شده فرصت مناسبی برای ارتقا و توسعه فعالیت سازندگان تجهیزات، صادرکنندگان، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های طراحی مهندسی و دانش‌بنیان و همچنین مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی فراهم آید.

مدیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ادامه داد: در عین حال به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در این دوره از نمایشگاه، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای رعایت پروتکل‌ها و دستورعمل‌های بهداشتی در بازدید و ارتباط مدیران و شرکت‌ها تدارک دیده شده است که بر این اساس، بازدیدها صرفاً مختص کارشناسان است که با دعوت و ارسال کارت‌های ویژه روزانه برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

بوجارزاده ابراز امیدواری کرد: در این فرصت چهار روزه فضای مناسبی برای ایجاد همکاری، گفت‌وگوهای چندجانبه و دستیابی به تفاهم‌های راهبردی در راه توسعه و رشد صنعت نفت ایران اسلامی و در همه ابعاد آن، با حضور شرکت‌های توانمند داخلی ایجاد می‌شود.

کد خبر 312373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =