شناسایی بیش از ۲۰۰ موضوع فناورانه نفتی برای ارائه به دانش‌بنیان‌ها

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از شناسایی ۲۰۰ موضوع فناورانه برای ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، ابراهیم طالقانی در نخستین روز از برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه در سال پیش رو تمرکز بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش خواهد بود، گفت: ما دستاوردهای مطلوب‌تری در این حوزه خواهیم داشت زیرا فعالیت‌های زیرساختی مورد نیاز در سال ۹۸ انجام شده و سال آینده به محصول می‌رسند.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای توانمندی‌های دانش‌بنیان در سال آینده در زمره اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه پژوهش و فناوری است، افزود: از دیگر اهداف پیش رو، حمایت از پایان‌نامه‌ها و فرصت‌های مطالعاتی است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در سال ۹۹ در حوزه پژوهش و فناوری اتفاق‌های زیرساختی خوبی انجام  شده است، عنوان کرد: توسعه فناوری‌ها در بخش دانشگاهی پیشرفت مناسبی دارد و با بیش از ۱۵ دانشگاه تعداد ۲۸ قرارداد بزرگ اکتشافی، تولیدی و بهینه‌سازی مصرف امضا شده است.

طالقانی اظهار کرد: همسو با این هدف دانشگاه‌ها زیرساخت‌های لازم را به‌وجود آورده‌اند و گروه‌های ژرشماری در دانشگاه‌ها فعال هستند، به‌طوری‌ که بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی در این طرح‌ها حضور دارند و به جز این پروژه‌ها، دستاوردهای مطلوبی نیز در حوزه‌های اجتماعی و فنی داشته‌ایم.

کد خبر 312430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =