۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
  • کد خبر: 312460
افزایش همکاری ملی حفاری با صنعتگران داخلی

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از افزایش همکاری با سازندگان و صنعتگران ایرانی و افزایش چشمگیر تعداد قطعات ساخت داخل در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مهدی عرشیان در حاشیه دومین روز از برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به شتاب‌بخشی در فرآیند ساخت داخل در سال جهش تولید افزود: در نتیجه هم‌افزایی و همکاری مستمر با سازندگان و صنعتگران ایرانی، تعداد کل قطعات ساخت داخل کاربردی در صنعت حفاری از ۲۲ هزار و ۶۵۰ قلم فراتر رفت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای تعامل سازنده و نشست‌های کاری میان شرکت‌های نفتی و سازندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی است، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران هم‌اکنون با ۱۲۸ شرکت سازنده معتبر قطعات و تجهیزات صنعت نفت و حفاری ارتباط  و همکاری مؤثر دارد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری اظهار کرد: برنامه‌های شرکت ملی حفاری ایران همسو با سیاست‌های دولت و وزارت نفت بر استفاده حداکثری از کالا و تجهیزات ساخت داخل و حمایت از تولیدکنندگان داخلی استوار است و سال‌های اخیر با تلاش برای تأمین نیازها با هدف همکاری، همیاری و حمایت از سازندگان قطعات و تجهیزات، گام‌های مؤثری برداشته است.

عرشیان تصریح کرد: با توجه به فناوری‌محوربودن صنعت حفاری و تجهیزات خارجی موجود در این صنعت، برای ساخت داخل قطعات و تجهیزات برنامه‌ریزی و همکاری مستمر با سازندگان کالاهای صنعت نفت داشته و داریم.

وی اظهار کرد: بر این اساس تا دی‌ماه امسال ۶ هزار و ۹۶۷ قلم قطعات اختصاصی مربوط به ۶۱۳ تجهیز حفاری در کشور بومی‌سازی شده و تعداد ۴۱ تجهیز به‌طور کامل ساخت داخل شده، این در حالی است که اقدام‌های لازم درباره ساخت بعضی اقلام و تجهیزات مهم و اساسی صنعت حفاری نیز از طریق استفاده از راهکارها و سازوکارهای موجود برای شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ساخت شافت اصلی تاپ درایو (Top Drive)، فیلترهای انواع موتورها، پکینگ المنت (Packing Elemen) ۲۰ اینچ، پکیج لاینرهای پمپ سیال، انواع سنسورهای نمودارگیری، فورانگیر دورانی و ساخت بخش‌هایی از تجهیزات کنترل فوران چاه را از مهم‌ترین تجهیزات داخلی در حال ساخت برشمرد.

کد خبر 312460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =