زمینه‌سازی ملی حفاری برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی

زمینه‌سازی شرکت ملی حفاری ایران در مسیر بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی، زمینه اشتغال‌ ۳ هزار نفر را در واحدهای بزرگ، متوسط و کارگاه‌های کوچک صنعتی فراهم آورده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت با اشاره به همکاری، همیاری و حمایت‌های این شرکت از سازندگان که همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های وزارت نفت انجام می‌شود، گفت: ملی حفاری از یک دهه گذشته تاکنون با بیش از ۴۰۰ شرکت سازنده داخلی همکاری داشته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد سازنده، ۷۰ درصد از استان خوزستان هستند و ۳۰  درصد از دیگر استان‌های کشور اظهار کرد: در این مدت افزون بر ۷ هزار قطعه منحصـربه‌فرد سـاخت داخـل شده است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه ۳۴ تجهیز راهبردی صنعت حفاری در دو بخش پژوهش و فناوری و مهندسی ساخت در قالب قراردادهای مختلف با دانشگاه‌ها و سازندگان به‌طور کامل ساخت داخل و بومی‌سازی شده است، گفت: در مدت پیش‌گفته ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت ساخت قطعات و تجهیزات در داخل از سوی این شرکت هزینه شده که بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال نسبت به خرید از منابع خارجی برای شرکت صرفه‌جویی داشته است.

عرشیان تصریح کرد: این مدیریت در بخش پژوهش و فنـاوری تـاکنون با بیش از ۳۰ دانشـگاه و مرکز علمی پژوهشـی ارتباط نزدیک دارد که از این طریق افزون بر ۸۰ پروژه پژوهشـی در زمینه تهیه دانش فنی و سـاخت تجهیزات مختلـف درباره نمودارگیری چاه‌های نفت و گاز، حفاری جهت‌دار و تجهیزات مختلف دستگاه‌های حفاری به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

وی یادآور شد: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت دارای دو بخش اصـلی است که بخش پژوهش و فناوری متولی ارتباط با دانشـگاه‌ها و مراکز علمی و اسـتفاده از ظرفیت‌های آنها برای رفع چالش‌ها و نیز توسعه شرکت است و بخش مهندسـی و فناوری ساخت مسئولیت ساخت داخل قطعات پرمصرف صنعت حفاری را با همکاری سازندگان داخلی به‌عهده دارد.

کد خبر 314624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =