پالایشگاه گاز بیدبلند-۱؛ پیشتاز استفاده از توانمندی داخلی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند-۱ تاکید کرد که با توجه به قدمت ۵۰ ساله این مجموعه، اکنون بسیاری از قطعات و تجهیزات از تولید داخل تامین می‌شود.

علی‌محمد پوررضا در حاشیه  بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به فعالیت‌های شرکت پالایش گاز بیدبلند-۱ به خبرنگار شانا گفت: این پالایشگاه روزانه حدود ۱۶ میلیون متر مکعب گاز دریافت و به خط لوله یکم سراسری ارسال می‌کند که برای مصرف در کشور در بخش‌های صنعتی، تجاری و خانگی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ سال از عمر تاسیس پالایشگاه گاز بیدبلند-۱ می‌گذرد، درباره آمادگی این مجموعه برای تولید حداکثری در فصل سرما، اظهار کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه طبق برنامه‌ریزی در فصل تابستان انجام می‌شود و ما اکنون برای دریافت گاز آمادگی صد در صدی داریم  و در صورتی هم که نیاز باشد خوراک بیشتری در اختیار پالایشگاه قرار گیرد این آمادگی وجود دارد که با ظرفیت بیشتری گاز را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند-۱ همچنین با تاکید براینکه شیوع ویروس کرونا تولید و فعالیت این مجموعه را متوقف نکرده است، گفت: ما برای مدیریت فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کردیم که در انجام تعمیرات هم تجمع جمعیت نشود و کارها در زمان‌های مختلف انجام شود.

پوررضا تصریح کرد: اقدام‌های پیشگیرانه و کنترل‌های پزشکی که برای جلوگیری از عوارض کرونایی نیز به دقت انجام می‌شود و این موضوع وقفه‌ و تاثیر منفی در کار پالایشگاه نداشته است.

وی با اشاره به شعار نمایشگاه امسال با عنوان «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی»، اظهار کرد: پالایشگاه بیدبلند یکی از پیشتازان استفاده از توانمندی داخلی است و با توجه به اینکه در ساخت آن از فناوری‌های قدیمی استفاده شده همسو با به روزآمد کردن خود از علم و صنعت روز صنعت گاز عقب نمانده و نیاز به بازآوری خود را با تکیه بر تولید داخل رفع کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند-۱ یادآور شد: ما با تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و کمیته‌های مختلف خود کفایی، منابع داخلی را شناسایی و نیازسنجی کردیم و همه اقلام مورد نیاز را به‌ویژه در زمینه مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها، قطعات پمپ‌ها، توربین‌ها و مکانیکال از تولید داخل تهیه کردیم که تاکنون نتایج خوبی هم داشته است.

کد خبر 312496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =