صنعت نفت در شرایط سخت تحریم فراتر از حد توان فعالیت کرد

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: صنعت نفت در شرایط سخت تحریم‌ها فراتر از حد توان فعالیت کرد و نمایشگاه امسال به‌خوبی بازتاب‌دهنده این تلاش‌ها و توانمندی‌های این صنعت در حوزه ساخت داخل بود.

به گزارش خبرنگار شانا، کسری نوری در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: خوشبختانه دستاوردهای صنعت نفت در سال‌های اخیر در نمایشگاه امسال به‌خوبی ارائه شد و همه به‌راحتی توانستند متوجه شوند صنعت نفت فراتر از حد توان در شرایط سخت تحریم‌ها فعالیت کرد.

وی با تأکید بر اینکه اهالی صنعت نفت مانند همیشه در این نمایشگاه هم به غایت مؤثر ظاهر شدند و نمایشگاه امسال به محلی برای مرور و عرضه همه این توانمندی‌ها تبدیل شد، افزود: نمایشگاه امسال به‌ دلیل کرونا چند بار به تعویق افتاد، اما هدف ما این بود که دستاوردهای سال‌های اخیر صنعت نفت به‌نحو شایسته‌ بازتاب داده شود بنابراین تقسیم‌بندی موضوعی امسال برای نخستین بار انجام شد، شرکت‌ها و پیمانکاران نیز دسته‌بندی شدند و با سال‌های گذشته تفاوت جدی داشت.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: تصور ما این نبود که با توجه به شرایط کرونا خیلی پررونق باشیم، اما از همان روز آیین گشایش تصور ما تغییر کرد. شرکت‌کنندگان فعال ظاهر شدند و بازدیدکنندگان به لحاظ تعداد کم بود، اما بازدیدکنندگان کیفی داشتیم که بیشتر از متخصصان صنعت نفت بودند.

نوری با اشاره به اینکه شعار امسال نمایشگاه «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی» به‌عنوان هدف برای ما قرار گرفت، افزود: دلیل این موضوع تمرکز کشور و صنعت نفت بر بحث حمایت از تولید داخل و جهش تولید بود و صنعت نفت نیز در این زمینه پیشران توسعه بوده است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صنعت نفت در عرصه صنایع داخلی جهش خوبی رخ داد و بنا به دلایل متعدد دستاوردهای ما در این حوزه به‌صورت یکپارچه عرضه شد بنابراین امسال شعار نمایشگاه را بر مبنای ساخت داخل گذاشتیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تأکید کرد: با طراحی و آرایش و تقسیم‌بندی شرکت‌کنندگان و سیاست‌گذاری و برنامه‌های جانبی هدف و انرژی مجموعه بر این بود که توانمندی شرکت‌های داخلی معرفی شود و تا حد زیادی موفق شدیم این را نمایش دهیم و فکر می‌کنم در نمایشگاه بیست‌وپنجم نفت همه به‌خوبی متوجه جهش و پویایی قابل اعتنا در این حوزه شدند.

نوری گفت: نمایشگاه امسال توانست به اهداف خود برسد و از حضور مؤثر همه شرکت‌های دولتی و خصوصی، مدیران نفتی و از برگزارکنندگان و مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تشکر می‌کنم، اگر نمایشگاه امسال نمایشگاه موفقی شد با اصرار و پیگیری شخص وزیر بود که بسیار مؤثر بود.

کد خبر 312565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =