بودجه مورد نیاز توسعه شبکه گازرسانی از محل صرفه‌جویی تأمین شد

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: از محل صرفه‌جویی توانستیم کل بودجه مورد نیاز توسعه شبکه گازرسانی را تأمین کنیم که با اجرای این طرح‌ها از سال ۹۳ تا به امروز ۵۸ میلیارد لیتر فرآورده مایع به ارزش ۲۵ میلیارد دلار آزاد شده است.

به گزارش شانا به نقل از رادیو گفت‌وگو، کسری نوری در بخش «با سخنگویان» برنامه زنده «رویداد» رادیو گفت‌وگو با اشاره به پشت سر گذاشتن فصل سرما و ثبت رکوردهای تازه در ارقام مصرف گاز خانگی اظهار کرد: زمستان امسال بسیار سخت بود.

وی با اشاره به اینکه تأمین گاز مصارف خانگی با مشکلی روبه‌رو نشد، گفت: با مدیریت مطلوب، گاز بخش خانگی تأمین شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به سیاست افزایش تولید متناسب با ذخایر کشور، اظهار کرد: برداشت از میدان‌های مشترک پارس جنوبی دو و نیم برابر شده و شبکه انتقال توزیع گاز بیش از دو برابر فزونی یافته است.

نوری ادامه داد: ۹۵ درصد جمعیت کشور زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند و همین اواخر ۱۴ هزار روستای دیگر گازرسانی شده است.

وی افزود: اکنون که روزهای پایانی سال را می‌گذرانیم و عملیات گازرسانی ۲ هزار و ۶۳۲ روستای دیگر با ۸۴ هزار خانوار با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از دریافت نکردن حتی یک ریال بودجه عمومی کشور برای این پروژه‌ها سخن گفت و ادامه داد: همه این طرح‌ها حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داشته که از محل درآمد حاصل از صرفه‌جویی به‌دست آمده است.

نوری گفت: از محل صرفه‌جویی توانستیم کل بودجه مورد نیاز توسعه شبکه گازرسانی را تأمین کنیم که با اجرای این طرح‌ها از سال ۹۳ تا امروز ۵۸ میلیارد لیتر فرآورده مایع به ارزش ۲۵ میلیارد دلار آزاد شده است.

کد خبر 314522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =