تولید نفت عراق در ماه‌های ژانویه و فوریه کاهش می‌یابد

عراق اعلام کرد که برای جبران تخطی از توافق اوپک پلاس، تولید نفت خود را در ماه‌های ژانویه و فوریه کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد که این کشور قصد دارد در ماه‌های ژانویه و فوریه تولید نفت خود را کاهش دهد تا پایبند نبودن به سهمیه کاهش تولید در توافق اوپک پلاس را جبران کند.

علی نزار، معاون سومو اظهار کرد: دومین تولیدکننده بزرگ اوپک در این دو ماه به‌طور میانگین روزانه حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

بر اساس داده‌های بلومبرگ، تولید نفت عراق در ماه دسامبر روزانه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه بود.

نزار افزود: صادرات عراق، از جمله صادرات منطقه اقلیم کردستان، در این دوره کمی بیش از روزانه ۳ میلیون بشکه خواهد بود. این رقم در ماه گذشته میلادی حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود.

معاون سومو گفت: توانایی بغداد در تحقق این اهداف به موافقت دولت اقلیم کردستان با کاهش تولید نفت میدان‌های تحت کنترل این منطقه بستگی دارد. دولت مرکزی عراق پیش از این گفته بود که نمی تواند اقلیم کردستان را کنترل کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در پی همه‌گیری ویروس کرونا در ماه آوریل توافق کردند تولید خود را کاهش دهند و قیمت‌های نفت را تقویت کنند.

عربستان از عراق و دیگر اعضای این ائتلاف از جمله نیجریه به دلیل تخطی از سهمیه‌ها در چند مورد انتقاد و از آنها دعوت کرد این مقدار تخطی را جبران کنند.

نزار تصریح کرد: عراق همچنان به توافق کاهش تولید اوپک پلاس که تا سال آینده ادامه دارد پایبند است.

کد خبر 312566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =