۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
  • کد خبر: 313877
صادرات نفت عراق افزایش یافت

صادرات نفت عراق با وجود تعهد این کشور به توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ابتدای ماه فوریه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، داده‌های بلومبرگ نشان داد که عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، صادرات نفت خود را در دو هفته نخست ماه فوریه ۴.۴ درصد افزایش داده و به ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز رسانده است. این در حالی است که این کشور متعهد شده بود تولید نفت خود را برای جبران تخطی از سهمیه تولیدش در توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) کاهش دهد.

صادرات نفت خام معیار دقیقی برای محاسبه تولید نفت یک کشور است اما اگر عراق صادرات نفت خود را در سطح ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز نگه دارد، با احتساب مصرف داخلی این کشور، این رقم فراتر از سقف تولید اعلام شده ازسوی بغداد خواهد بود.

عراق سقف تولید نفت خود در ماه فوریه را ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

یک منبع صنعتی در این باره گفت: عراق با توجه به این احتمال که هوای سرد در نیمه دوم ماه فوریه صادرات نفت را مختل می‌کند، صادرات خود را در نیمه نخست این ماه افزایش داده است.

علی نزار، معاون شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) ماه گذشته اعلام کرده بود این کشور قصد دارد در ماه‌های ژانویه و فوریه تولید نفت خود را کاهش دهد تا پایبند نبودن به سهمیه کاهش تولید در توافق اوپک پلاس را جبران کند.

وی گفته بود میانگین تولید نفت عراق در این دو ماه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود، در حالی‌که این کشور در ماه دسامبر ۲۰۲۰ روزانه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کرد.

عراق در نشست اخیر اوپک پلاس در اوایل فوریه متعهد شده بود به توافق کاهش تولید این ائتلاف پایبند بماند و تخطی تولید خود در ماه‌های گذشته را جبران کند.

این کشور اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ عرضه نفت خود را به چند پالایشگاه بزرگ هندی ۱۰  تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

کد خبر 313877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =