صنعت پالایش کشور در مرز خودکفایی کامل قرار گرفته است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: نیازهای صنعت پالایش کشور تا حد بسیاری از شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود و می‌توانیم بگوییم این صنعت در مرز خودکفایی کامل قرار گرفته است.

علیرضا صادق‌آبادی در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه ساخت داخل ایران در صنعت نفت به ظرفیت بالایی رسیده است و به جرأت می‌توانیم بگوییم در صنعت پالایش، همه تجهیزات و کالاهای موردنیاز به جز کمپرسورها و کوره‌های فرآیندی به‌طور کامل از داخل تأمین می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون تجهیزات مورد نیاز این صنعت یا به‌طور کامل توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود، یا سازندگان داخلی بخش کمی از تجهیزات را وارد می‌کنند و سرانجام با مهندسی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شرکت‌های داخلی تولید می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بیش از هزار کیلومتر خط لوله ظرف یک سال در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ساخته  و بیش از یک میلیارد لیتر به ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده اضافه شده است، بیش از ۵۰ میلیون تن در سال به ظرفیت اسکله‌های ما اضافه شده است و ما آماده هستیم این پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

صادق‌آبادی اظهار کرد: انبار نفت ملایر با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۸ میلیون لیتر فرآورده، مخازن ذخیره‌سازی ارومیه با ظرفیت ۱۲۰ میلیون لیتر، مخازن ذخیره‌سازی نایین با ظرفیت ۳۰۰ میلیون لیتر، خط لوله نایین - کاشان - ری به طول ۴۲۰ کیلومتر، خط لوله شازند - قم - ری به طول ۲۹۰ کیلومتر، خط لوله تبریز - خوی - ارومیه به طول ۲۲۰ کیلومتر و خط لوله آبادان - اهواز به طول ۱۳۵ کیلومتر از جمله مهم‌ترین این پروژه‌های آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 312645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =