پایبندی ۸۵ درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید

برآوردهای موسسه پترو لجستیکز نشان می‌دهد سطح پایبندی اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید در ماه ژانویه به‌طور میانگین به ۸۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، مؤسسه ردیابی نفتکش‌های پترولوجستیکز روز دوشنبه (ششم بهمن‌ماه) اعلام کرد که میانگین سطح پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) به توافق کاهش تولید نفت در ماه ژانویه به ​​۸۵ درصد رسیده که بیانگر افزایش پایبندی این ائتلاف به محدودیت‌های عرضه تعهد شده است.

کشورهای عضو اوپک پلاس به‌عنوان بخشی از برنامه کاهش تولید بی‌سابقه این ائتلاف و تسهیل تدریجی آن که سال گذشته به دلیل ضعف تقاضا در پی همه‌گیری ویروس کرونا تصویب شد، توافق کردند تولید خود را در ماه ژانویه به مقدار ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

این در حالی است که داده‌های پترولجستیکز به‌طور غیرمنتظره‌ای حاکی از آن است که عرضه نفت این ائتلاف نسبت به ماه دسامبر کاهش و پایبندی به محدودیت عرضه افزایش یافته است. این روند پایبندی بیشتر می‌تواند سبب حمایت بیشتر از قیمت نفت شود که اکنون نزدیک به بالاترین سطح آن در ۱۱ ماه گذشته است.

این مؤسسه با اشاره به روندهای موجود در اوپک گفت: انتظار می‌رود بیشترین کاهش تولید در ماه ژانویه از سوی کشورهای لیبی، عراق و نیجریه انجام شود.

بر اساس داده‌های پترولجستیکز، پایبندی اوپک به توافق کاهش عرضه در ماه ژانویه نزدیک به ۱۰۰ درصد است، این رقم نسبت به برآورد این مؤسسه در ۱۲ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مبنی بر پایبندی ۸۲ درصدی این سازمان در ماه دسامبر بالاتر است.

بر اساس برآورد پترولجستیکز سطح پایبندی اوپک پلاس در ماه ژانویه بیش از پایبندی ۷۵ درصدی این ائتلاف در ماه دسامبر است.

دو منبع اوپک هفته گذشته گفتند با وجود کاهش پایبندی، سطح پایبندی اوپک پلاس در ماه دسامبر بسیار بالا و  ۹۹ درصد است، پایبندی اوپک پلاس به این توافق در ماه نوامبر ۱۰۱ درصد بود.

کد خبر 312679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =