حضور ۶۵ درصدی دانش‌بنیان‌ها در طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس

سخنگوی دولت گفت: ۶۵ درصد از ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس توسط شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه) در نشست خبری که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: باوجود جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران که سبب کاهش شدید درآمدهای نفتی و غیرنفتی شد، سرانجام با مقاومت مردم، صبوری و تدبیر منتخبان مردم و دولت، اقتصاد کشور رو به بهبود است.

وی افزود: امروز در ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس، ۶۵ درصد ازسوی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است. صنعت لوازم داخلی، صنعت کفش و پوشاک، خوراکی‌ها و همین‌طور قطعه‌سازی‌ها به‌شدت رشد کرده‌اند. این روزها تلاش دولت برای کاهش قیمت ارز و رسیدن به قیمت واقعی، پس‌ گرفتن سهم بازار جهانی نفت با افزایش تولید، ایجاد گشایش در ورود منابع ارزی به‌ کشور و آغاز روند مثبت در انتقال ارز و از همه مهم‌تر افزایش تولید داخلی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته، افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس، از عظیم‌ترین پروژه‌ها در سطح منطقه و خاورمیانه بود. این طرح پس از ۱۷ سال به‌عنوان بزرگ‌ترین تأسیسات جمع‌آوری و فروش گازهای همراه نفت ایران با ظرفیت پالایشی ۲ فاز پارس‌جنوبی، سالانه ۱.۵ میلیارد دلار درآمدزایی خواهد داشت. بخش‌های مهم اجرایی این پروژه در دوران تحریم ظالمانه، ازسوی شرکت‌های مهندسی و پیمانکاران توانمند داخلی طراحی و اجرا شد. این پالایشگاه میان فینالیست‌های جایزه جهانی پروژه‌های برتر و مگاپروژه‌های سال۲۰۲۰ رتبه سوم را به‌دست آورد.

ربیعی عنوان کرد: با شکست جنگ اقتصادی ترامپ، نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله‌ای تازه است، همه باید کمک کنند که بازارهای حساس نظیر ارز در چارچوب سیاست‌هایی که بانک مرکزی اعمال می‌کند مدیریت شود و به تعادل برسد.

کد خبر 312692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =