نشت‌یابی بیش از ۵ هزار کیلومتر خط لوله گاز در ۴ استان

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز ایران از نشت‌یابی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در چهار استان کشور با هدف ایمن‌سازی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد کامل با بیان اینکه شناسایی، کنترل و رفع نشتی گاز از خطوط لوله و تأسیسات و تجهیزات انتقال گاز عاملی مؤثر در جلوگیری از خطرآفرینی برای انسان و محیط زیست است، گفت: مطابق با برنامه ابلاغی تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر نشت‌یابی در مسیر خطوط لوله سراسری گاز انجام شده که در این میان ۱۳ مورد نشت زیرزمینی خطوط لوله مشاهده و برای رفع آن اقدام لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در جابه‌جایی گاز در گستره تقریبی ۳۸ هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز در کشور، سهم منطقه ۴ عملیات انتقال گاز ۱۵ درصد است، افزود: این منطقه عملیاتی با بهره‌گیری از بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومترخط لوله تا حداکثر قطر ٤۸ اینچ، سهم قابل توجهی در شبکه انتقال گاز کشور دارد.

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز با بیان اینکه انفجار، آتش‌سوزی، تلفات و آسیب‌دیدگی جانی، تخریب تأسیسات و ساختمان‌های اطراف حریم و از بین رفتن دام و محصول کشاورزی، از عمده پیامدهای مهم نشت گاز در خطوط لوله هستند، تصریح کرد: این موضوع سبب شده در صنعت انتقال گاز نگاه جدی‌تری به مسئله حفاظت از حریم خطوط لوله، همچنین حفاظت و نگهداشت استاندارد خطوط لوله شکل گیرد.

کامل ادامه داد: افزون بر انجام عملیات نشت‌یابی، همه تجاوز به حریم، آب‌بردگی‌ها و نمایان بودن لوله‌های گاز و دیگر اشکال‌های موجود در مسیر خطوط لوله نیز ازسوی کارکنان نشت‌یابی گزارش و اقدام شده است.

وی با تأکید بر ضرورت دقت و حساسیت این مجموعه در زمینه تداوم انتقال گاز به صورت ایمن و بهره‌ور در این حوزه عملیاتی، گفت: با تلاش و نظارت کارکنان منطقه ۴ عملیات انتقال گاز، هم‌اکنون در حوزه انتقال پایدار گاز در چهار ۴ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و بخش‌های زیر پوشش این منطقه از استان سمنان، مشکل خاصی وجود ندارد.

کد خبر 312905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =