۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
  • کد خبر: 313044
تولید نفت خام ونزوئلا افزایش یافت

تولید روزانه نفت خام ونزوئلا در ماه ژانویه ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافت و در مجموع به ۵۲۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، گزارش‌های تولید روزانه ونزوئلا نشان داد که میانگین ​​تولید نفت خام شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پدوسا) و شریکان خارجی آن در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۵۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

میانگین اولیه تولید نفت خام ونزوئلا در ماه ژانویه بالاتر از مقدار برنامه‌ریزی‌شده پدوسا برای این ماه قرار داشت که طبق گزارش‌های پیشین ۴۶۱ هزار بشکه در روز بود.

براساس گزارش‌ها، به‌دلیل برنامه‌ای برای تسریع تعمیر چاه‌های تعطیل‌شده به‌دلیل مشکلات مربوط به برق و مشکلات مکانیکی، میانگین ​​تولید پدوسا و شریکان آن در منطقه نفت‌خیز کمربند اورینوکو ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲۹۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم بیشتر از حجم گزارش‌شده در ماه دسامبر است.

از تعداد چاه‌های تعمیرشده در ژانویه اطلاعاتی در دست نبود و طرح تعمیر و نگهداری چاه‌ها تا پایان ماه فوریه تمدید می‌شود.

کمربند اورینوکو در جنوب شرقی ونزوئلا واقع شده و شامل بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان است، بیشتر نفت این منطقه گرانروی فوق‌العاده سنگینی دارد.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط دولت ونزوئلا به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در سال ۲۰۱۹، میانگین ​​تولید نفت خام ونزوئلا در این سال یک میلیون و ۱۰ هزار بشکه در روز بود.

پدوسا و شریکان خارجی‌اش از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

کد خبر 313044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =