ایستگاه پایش آنلاین هوای محیط در آزادگان شمالی راه‌اندازی شد

ایستگاه پایش آنلاین هوای محیط با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، در طرح توسعه میدان آزادگان شمالی نصب، راه‌اندازی و افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، این ایستگاه روز شنبه (۱۱ بهمن‌ماه) با حضور عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و اشرفی، مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

کوروش رضازاده، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت در این باره گفت: بر اساس تعهدات موجود در مجوز زیست‌محیطی صادر شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و همچنین وظایف محوله به وزارت نفت درباره اجرای بهینه قانون هوای پاک، طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی موظف به ایجاد یک ایستگاه پایش لحظه‌ای هوای محیط در منطقه اثرگذاری خود شده بود.

وی با بیان اینکه همه مراحل لازم برای خریداری و نصب این ایستگاه توسط طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی و نظارت این امور تا زمان راه اندازی کامل و ارائه اطلاعات بر خط به صورت دقیق انجام شده است، ادامه داد: از آنجا که اخذ اطلاعات موثق از وضعیت آلودگی هوا بر اساس تحلیل داده‌های ایستگاه پایش هوای محیط که مبنای تصمیم‌گیری مدیریتی کلانشهر های کشور در کنترل آلودگی هواست، ایستگاه پایش کیفی هوا با قابلیت سنجش گازهای هیدروکربنی صنابع نفت و گاز نصب و راه‌اندازی شده است.

رضازاده گفت: سامانه نصب شده توسط طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی، توانایی بالایی در خواندن اطلاعات مربوط به آنالایزرها دارد و همه محاسبات مربوط به شاخص آلودگی هوا را انجام و میزان غلظت انواع ذرات و گازها را مشخص می‌کند.

بر اساس این گزارش، ایستگاه‌های پایش، اطلاعات مختلفی از جمله غلظت آلاینده‌های مختلف هوا را در بازه‌های زمانی مشخص ثبت می‌کنند که از این داده‌های کسب شده، میانگین ساعتی استخراج و در مرحله بعدی شاخص روزانه ثبت، بررسی و با مقیاس‌های موجود در استانداردها مقایسه می‌شود.

کد خبر 313089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =