راه‌اندازی دوباره پمپ‌های درون‌چاهی در میدان مسجدسلیمان

مجری طرح میدان نفتی مسجد سلیمان در شرکت متن، از تعمیر، نصب و راه‌اندازی دوباره پمپ‌های درون‌چاهی این میدان به همت پیمانکار ایرانی طرح خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، سینا سپهری افزود: عملیات تعمیر اولین پمپ درون‌چاهی (ESP) در میدان نفتی مسجدسلیمان در آذرماه امسال توسط یک شرکت ایرانی انجام شده است و کابل این پمپ در یکی از چاه‌های میدان نفتی مسجدسلیمان با موفقیت نصب شده و تا به امروز بدون هیچگونه مشکلی در حال فعالیت بوده است.

وی با بیان اینکه این پمپ، نخستین پمپ تعمیر اساسی شده ESP به صورت کامل در صنعت نفت است، ادامه داد: با به‌کارگیری حداکثری توان پیمانکاران داخلی و تعمیر و راه‌اندازی دوباره پمپ‌ها، بیش از ۳۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به ازای هر پمپ شاهد هستیم.

رضا حاجی هاشمی، رئیس مهندسی نفت طرح مسجد سلیمان در شرکت متن نیز صرفه جویی ۷۰ درصدی نسبت به خرید پمپ نو را از مزایای این اقدام عنوان کرد و گفت: انجام کلیه مراحل مهندسی و اجرای عملیات تعمیر، نصب، آزمایش و راه‌اندازی توسط شرکت ایرانی انجام شده‌ است و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تعمیر حداقل ۴ دستگاه پمپ دیگر در این میدان نفتی هستیم.

بر اساس اعلام شرکت متن، طراحی، نصب و راه‌اندازی این پمپ‌ها در میدان نفتی مسجد سلیمان برای نخستین بار در قالب قرارداد بیع متقابل بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و پیمانکار طرح انجام شده‌است که شرکت مهندسی و توسعه نفت با دغدغه کاهش هزینه‌ها، با بکارگیری روش‌هایی نو در تعمیر، نصب و راه‌اندازی این پمپ‌ها و با هدف استفاده از توان حداکثری پیمانکاران ایرانی اقدام به راه‌اندازی دوباره آنها کرده است.

میدان نفتی مسجد سلیمان در ۱۲۵ کیلومتری شمال شرقی اهواز در شهرستان مسجد سلیمان قرار دارد.

کد خبر 313090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =