پیام معاون وزیر نفت برای آغاز چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست تأکید کرد: تبادل نظر، انتقال تجربیات و هم‌افزایی متخصصان، صنعتگران، تولیدکنندگان و بازرگانان در چنین رویدادهایی، می‌تواند زمینه مناسبی را برای رشد و توسعه این صنعت فراهم کند.

به گزارش شانا، متن پیام بهزاد محمدی به مناسب برگزاری چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست به شرح زیر است:

«مقدم شما را در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست گرامی می‌دارم و بسیار خرسندم که فرصتی پیش آمده تا یک بار دیگر در یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه صنعت پلیمر و پلاستیک در سطح منطقه، آخرین توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی، فنی و بازرگانی صنعت پتروشیمی کشور را عرضه کنیم.

امیدوارم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در قلمرو تولید و صادرات محصولات پلیمری و پلاستیک از یک سو و نیاز این صنایع به بهره‌مندی از فناوری و نوآوری‌های دانش روز از سوی دیگر، به کسب دستاوردهای ارزشمند برای شرکت‌کنندگان همچون سیزده دوره قبلی در نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست ۲۰۲۱ منجر شود.

تبادل نظر، انتقال تجربیات و هم‌افزایی متخصصان، صنعتگران، تولیدکنندگان و تجار در چنین رویدادهایی، می‌تواند زمینه مناسبی را برای رشد و توسعه این صنعت فراهم کند.

صنعت‌گران پرتلاش صنعت پتروشیمی با وجود محدودیت‌های بین‌المللی سال‌های اخیر، ضمن تأمین نیازهای داخلی کشور، حضور مؤثری در بازارهای صادراتی و تأمین ارز مورد نیاز داشته‌اند که امیدواریم با بهبود نسبی شرایط در آینده نزدیک، شاهد رونق روزافزون در تحقق اهداف متعالی این صنعت باشیم.

صنعت پتروشیمی کشور، با بومی‌سازی فناوری تولید مواد پلیمری و تسهیل شرایط انتقال و توسعه این فناوری با راهبرد تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی و فروش و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا، به‌ سوی تکمیل زنجیره ارزش و تولید پلیمرهای مهندسی و نسل جدید در قالب طرح‌های پیشران و جذب و هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گام برمی‌دارد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به پاندمی ویروس کووید ۱۹، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، در کنار این رویداد مهم، نمایشگاه مجازی ایران پلاست را نیز اجرا می‌کند.

امیدوارم در آینده نه چندان دور از طریق تعاملات بین‌المللی، زمینه رشد و توسعه مستمر صنعت پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی آن در چارچوب مبادلات فنی و  تجاری تدوام یابد.

در خاتمه از تمامی شرکت‌کنندگان گرانقدر داخلی و تجار خارجی که با حضور صمیمانه خود در این شرایط خاص، برگزاری موفق این نمایشگاه را میسر کردند تشکر می‌کنم و برای آنان آرزوی موفقیت، سربلندی و تندرستی دارم.»

کد خبر 313273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =