افزایش حمایت وزارت نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: نگاه وزارت نفت، شرکت‌های تابع آن و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت‌های دانش‌بنیان و برون‌سپاری فعالیت‌هایشان به آنها و بخش خصوصی در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران پلاست در هر دوره از برگزاری نسبت به دوره قبل موفق‌تر عمل کرده و پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است، یادآور شد: امیدوارم با حفظ همین روند و حمایت‌های بخش دولتی از بخش خصوصی بتوانیم هر چه بیشتر برای خودکفایی، صادرات و ایجاد ارزش افزوده با توجه به منابع خدادادی گام برداریم.

وی درباره آینده شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در صنعت پتروشیمی با این توضیح که دانش‌بنیان از نظر ما فرهنگ تحقیق، توسعه مداوم، خوداتکایی و خودباوری است و توانسته در صنایع مختلف جای خود را باز کند، افزود: هم‌اکنون ۵ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که مجموع فروش آنها در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است. هر سال ما شاهد رشد دانش‌بنیان‌ها هستیم.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری بر حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کاهش تصدی دولت تأکید کرد و گفت: اگر روند کنونی پیگیری شود، بی‌شک ما در آینده بسیار بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع مرتبط با پلیمر و پتروشیمی خواهیم شنید.

امیدواریم دانش‌بنیان‌ها دستخوش مسائل سیاسی نشوند

صالحی به این پرسش که برای محافظت از شرکت‌های دانش‌بنیان از تغییر و تحولات سیاسی چه تدابیری اندیشیده شده است، با بیان اینکه ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هیچ‌وقت به موضوع علم و فناوری نگاه سیاسی نداریم، پاسخ داد: ما سعی کردیم بنیان این موضوع را در این معاونت که متولی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، غیرسیاسی بگذاریم. امیدواریم این بنیانی که گذاشته شده در آینده به هر صورتی که پیش می‌رود دستخوش مسائل سیاسی نشود.

وی تصریح کرد: برای ادامه مسیر آنچه فرای مسائل سیاسی می‌تواند ضامن باشد خود شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. نگاه شرکت‌های دانش‌بنیان رو به آینده، ارتقا و جهش تولید است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری هر سیستم دیگری در این زمینه قرار بگیرد از این روند رو به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و فردا (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

سامان گودرزی

کد خبر 313307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =