گام نخست ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر» برداشته می‌شود

تفاهم‌نامه استفاده حداکثری از توانمندی شرکت‌ها و سازندگان داخلی در احداث مگاپروژه پتروشیمی «الماس ماهشهر» بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران به‌زودی امضا می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، تفاهم‌نامه استفاده حداکثری از توانمندی شرکت‌ها و سازندگان داخلی در احداث مگاپروژه پتروشیمی «الماس ماهشهر» به‌عنوان یکی از طرح‌های جدید خوراک ترکیبی صنعت پتروشیمی، بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) در حاشیه این رویداد تخصصی امضا می‌شود با امضای این سند همکاری زمینه استفاده حداکثری از توان و ظرفیت‌ شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان ایرانی فراهم می‌شود.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در راستای سیاست‌های متنوع‌سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری کشور برنامه‌ریزی راهبردی ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر» با هدف استفاده از خوراک مازاد اتان، پروپان و بوتان پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، یادآوران خلیج فارس و پتروشیمی پارس عسلویه را آغاز کرده است.

مجوز ساخت این مگاپروژه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری از سوی هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اخذ شده و هم‌اکنون آخرین مراحل تأمین زمین، اخذ دانش فنی و لایسنس در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود به‌زودی کلنگ ساخت این طرح عظیم و اشتغال‌آفرین صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به زمین زده شود.

دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی ۲۷ تا ۲۹ بهمن‌ماه امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود. مهم‌ترین محورهای این رویداد، روش‌های تأمین مالی در راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های صنعت پتروشیمی؛ انتقال دانش‌فنی، انجام خدمات مهندسی، تولید مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها، قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی، حمایت و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از صنایع پایین دستی، توجه به نقش پژوهش و فناوری در افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است.

کد خبر 313481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =