منابع درآمدی جدیدی در بودجه شناسایی شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اصلاحیه لایحه بودجه گفت: در این بودجه نه‌تنها مقدار فروش نفت را افزایش ندادیم، بلکه منابع درآمدی جدیدی را از محل‌های مناسب شناسایی کردیم و افزایش داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه گفت: دولت پس از رأی مجلس به کلیات بودجه و رد آن، اصلاحات مدنظر نمایندگان را انجام داد.

وی به موارد اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در این بودجه، ۳۵ هزار میلیارد تومان از حجم فروش اوراق کاهش یافته است، به نوعی ضمن کاهش هزینه‌ها، برای بهره‌مندی از منابع نیز در بخش فروش اوراق شاهد کاهش هستیم که یکی از ویژگی‌های بودجه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های کمیسیون تلفیق مجلس، هماهنگی‌های مناسبی با وزیر امور اقتصاد و دارایی انجام شد و حداقل ۴۹ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی و سایر موارد افزایش یافت، به عبارتی نه‌تنها مقدار فروش نفت را افزایش ندادیم، بلکه منابع درآمدی جدیدی از محل‌های مناسب شناسایی شد و افزایش یافت.

نوبخت با بیان اینکه گرچه با ارجاع لایحه بودجه به دولت، فرصت‌ها محدود شد، اما آثار مثبتی در لایحه به همراه داشت، عنوان کرد: باید با همکاری و همدلی دولت و مجلس، سال ۱۴۰۰ را خوب آغاز کنیم. در واقع با این همدلی، هدفی را که بدخواهان در تلاش بودند با پایین آوردن آستانه تحمل مردم به‌دست بیاورند از بین خواهیم برد.

به گزارش شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰ کل کشور، با کلیات این لایحه موافقت کردند. نمایندگان در نشست علنی روز سه‌شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مخالفت کرده بودند.

کد خبر 313651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =