دولت و مجلس باید در تصویب لایحه بودجه همکاری کنند

رئیس‌جمهوری گفت: همکاری دولت و مجلس در مسیر تصویب لایحه بودجه بسیار مهم است، خواست ما این است که لایحه بودجه، مطلوب جامعه و به نفع مردم تصویب شود و برای اجرا در سال آینده آماده باشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی‌ماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به شکست سیاست‌های فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی دولت ترامپ گفت: آنها می‌خواستند زندگی مردم را به هم بریزند، اما اکنون در پایان این سه سال جنگ، خشونت و اقدام‌های تروریستی، شاهد احیای اقتصاد کشور هستیم و امروز در پایان سال ۹۹ مردم افق روشن‌تری را پیش چشم خود می‌بینند.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت همکاری دولت و مجلس تأکید کرد و افزود: لایحه بودجه یک لایحه تقنینی معمولی نیست و لایحه‌ای است که بیشتر رنگ اجرایی دارد و در قانون اساسی نیز درباره آن با لحن خاصی صحبت شده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: خطر این است که در بررسی لایحه بودجه از سوی نمایندگان، درآمدهایی در نظر گرفته شود که تورم ایجاد کند و تأکید دولت بر این است که قدرت خرید مردم را در سال آینده تا ۲۵ درصد بالا ببریم و فشار جدیدی به مردم وارد نشود.

روحانی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در اقتصاد کشور، گفت: اقتصاد مردم و حرکت جامعه وابسته به امنیت است و امنیت به این است که قانون و مقررات، تثبیت باشد و مردم و سرمایه‌گذاران اطمینان‌خاطر و اعتماد داشته باشند که می‌توانند بر مبنای قانون سرمایه‌گذاری در تولید را انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی دولت و مجلس لایحه بودجه به بهترین شکل ممکن تصویب شود و برای اجرا در اختیار دولت قرار گیرد و سال آینده شرایط خوبی در انتظار مردم باشد.

کد خبر 312021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =