پیام‌های مهمی در بودجه داده شد، برخی به این پیام‌ها توجه نکردند

رئیس‌جمهوری گفت: وقتی در بودجه می‌گوییم فروش نفت باید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه باشد، این پیام را همه دنیا می‌گیرند و می‌فهمند، ما پیام‌های مهمی را در بودجه دادیم و متأسفانه بعضی‌ها به این پیام‌های مهم توجه نکردند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) در نشست هیئت دولت گفت: در یک سال گذشته تلاش کردیم تا پایان فعالیت این دولت، به دو آرزو دست یابیم که نخستین آن، عبور از مشکلات اصلی بیماری کرونا و دیگری عبور از مشکلات تحریم‌های ظالمانه بود.

وی بالا بردن ارزش پول ملی را یکی از اهداف لایحه بودجه برشمرد و افزود: در بودجه وقتی علامت می‌دهیم که ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده، همه دنیا می‌فهمند درآمد ارزی خیلی بیشتر از امسال را برای سال آینده پیش‌بینی کردیم. وقتی در بودجه می‌گوییم فروش نفت باید ۲ میلیون و ۳۰۰  هزار بشکه باشد، این پیام را همه دنیا می‌گیرند و می‌فهمند، پیام‌های مهمی را در بودجه دادیم و متأسفانه بعضی‌ها به این پیام‌ها توجه نکردند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: نمی‌خواستیم کاری کنیم که برای محصولات پتروشیمی، فولاد و بازار سرمایه مشکلاتی ایجاد شود. نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور، پنج برابر کنیم. آیا پنج برابر کردن قیمت سوخت صنایع، تولید درآمد است؟ این کار را ما هم بلد بودیم، اما این یعنی گران کردن و تورم، با تصمیم‌های کمیسیون تلفیق مجلس روشن است که چه می‌شد و ما نگران آن بودیم.

روحانی گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به لایحه دولت ندارد و زمین تا آسمان، فرق می‌کند، اینها همه را به هم ریختند و موردی دیگر نوشتند. ممکن است نظرشان بوده، کاری به آن ندارم، اما آثارش بسیار خطرناک بود.

کد خبر 313103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =