رشد اقتصادی ۳ ماه دوم با نفت یا بی‌نفت، مثبت است

رئیس‌جمهوری گفت: در شرایطی که بسیاری از کشورها با رشد منفی اقتصادی روبه‌رو هستند، رشد اقتصادی ما در سه ماه دوم با نفت یا بی‌نفت، مثبت بوده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، هشتم بهمن‌ماه) در نشست هیئت دولت گفت: دنیا با صدای واحد از آمریکا می‌خواهد به تعهداتش بازگردد و ما نیز پیوسته اعلام کرده‌ایم هر زمان که شما به تعهداتتان برگردید، ساعتی دیگر ما نیز به همه تعهدهای‌مان برمی‌گردیم.

وی افزود: امروز از جنبه‌ای دیگر نیز جشن پیروزی انقلاب اسلامی با چند سال گذشته متفاوت است. امسال کسانی که در چند سال گذشته می‌خواستند با تروریسم و جنگ اقتصادی، این انقلاب را به زانو درآورند دیگر نیستند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همه حتی کسانی که با این دولت خوب نیستند، اجازه دهند دولت در این ۶ ماه باقیمانده کار کند. خیلی کار برای انجام دادن داریم و وزیران دولت وقت ندارند که میان قوا گردش کنند. ما وزیر بین قوا نداریم.

روحانی گفت: به حجم طرح‌هایی که در این روزها افتتاح می‌شوند نگاه کنید. این طرح‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی تمام‌عیار و در شرایطی که همه‌گیری کرونا وضع را سخت‌تر کرده بود انجام شده‌اند و در حال افتتاح هستند.

وی با اشاره به برخی آمار و اطلاعات از پروژه‌های افتتاح‌شده و آماده افتتاح دولت، عنوان کرد: هرچه متحدتر باشیم، دوران تروریسم و جنگ اقتصادی تمام‌عیار کوتاه‌تر خواهد شد. در عوض هرچه اختلاف‌ها بیشتر باشد و بیشتر با حیثیت یکدیگر بازی کنیم سختی‌های جنگ اقتصادی طولانی‌تر خواهد بود. درست است که امروز توپ در زمین واشنگتن است، اما اگر خودمان در داخل یک‌صدا نباشیم، زمان پایان یافتن جنگ اقتصادی طولانی‌تر می‌شود.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: وزرای دولت باید هم‌زمان با آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در مجلس شورای اسلامی برای مردم توضیح دهند که چه تغییراتی در لایحه دولت ایجاد شده است. این حق مردم است که از این مسائل اطلاع داشته باشند. اگر شاکله بودجه به هم نخورد می‌توانیم با مجلس همکاری کنیم، اما اگر به همین شکل جلو برود، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شویم که امیدوارم چنین نشود.

کد خبر 312772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =