دولت برای فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت مصمم است

رئیس‌جمهوری گفت: دولت مصمم است سال آینده روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات بفروشد و توانش هم وجود دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۷ دی‌ماه) در نشست هیئت دولت با بیان اینکه ملت ایران در سه مقطع مهم تاریخی یعنی در نهضت و انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی، با ایستادگی و وحدت توانست در برابر دنیا پیروز شود، گفت: ملت ایران هم در مقطع نخست، یعنی نهضت و انقلاب، هم در جنگ تحمیلی هشت ساله و هم در این جنگ اقتصادی سه ساله تنها بود، اما روی پای خود ایستاد و تا رسیدن به پیروزی مقاومت کرد.

وی افزود: پیش از این دولت تا سال ۹۲ حدود ۹۰۰ هزار نفر از روستاییان ما دارای آب سالم و پایدار بودند که تا پایان این دولت به ۹ میلیون تا بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد، همچنین برای افراد کم‌مصرفی که معمولاً از اقشار محروم هستند آب، برق و گاز رایگان شده که حالا دشمن از این موضوع  عصبانی است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: سال ۹۷ کسی که در رأس قدرت جهانی بود مدعی شد با تحریم‌های شدید اقتصادی می‌تواند نظام ایران را سرنگون کند و عنوان کرد این اقدام تا ۲۲ بهمن ۹۷ به نتیجه خواهد رسید، اما در این مقطع نیز نتیجه ایستادگی، صبر و پشتکار مردم در یک سال بعد آشکار شد، به نحوی که اواسط سال ۹۸ رشد تورم سیر نزولی یافت و آرامش اقتصادی نسبی در کشور حاکم شد.

روحانی با بیان اینکه تخلف عده‌ای معدود با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید مبنای مخالفت با اختصاص این ارز برای تأمین کالاهای ضروری و اساسی مردم باشد، گفت: دولت از تک‌تک تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ با قدرت دفاع می‌کند. بودجه‌نویسی کار دولت است، مجلس برای تصویب، حق اصلاح و پیشنهاد دارد، اما شاکله لایحه بودجه نباید تغییر کند.

وی همکاری دولت و مجلس در موضوع لایحه بودجه سال آینده را به نفع مردم دانست و افزود: از مجلس تقاضای همکاری داریم، البته خط قرمزهای دولت در لایحه بودجه قابل شکستن نیست، مجلس به این خط قرمزها توجه کند.

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: سر و صدا کردن و جار زدن درباره بعضی از تصمیم‌هایی که هنوز نهایی نشده و در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، فایده‌ای جز ایجاد رانت و فساد ندارد، همه باید با یکدیگر همکاری کنیم تا سرانجام بودجه بهتری به نفع مردم تصویب شود.

روحانی افزود: دولت مصمم است سال آینده روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات بفروشد و قدرت آن را هم دارد. اگر این موضوع کنار گذاشته شده و به جای آن مالیات در نظر گرفته شود بدون‌شک به مردم فشار خواهد آمد.

وی تصریح کرد: به‌منظور تقویت پول ملی پیش‌بینی کرده‌ایم قیمت دلار بر مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و چنانچه این رقم یک مرتبه به ۱۷ هزار تومان افزایش یابد بدون‌شک آثار و تبعات اقتصادی زیادی برای مردم خواهد داشت بنابراین نباید مردم و دولت را در ماه‌های پایانی تحت فشار مشکلات اقتصادی قرار داد.

کد خبر 311730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =