شبکه گازرسانی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت پایدار است

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که شبکه و تأسیسات گازرسانی در بیشتر مناطق شهر زلزله‌زده سی‌سخت مقاوم بوده است و مشکلی در شبکه گازرسانی این منطقه وجود ندارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحمان خادم گفت: نیروهای عملیات و امداد پس از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در شهر سی‌سخت بلافاصله وارد عمل شدند و گاز ورودی شهر را قطع و تمهیدهای لازم را برای وصل دوباره گاز و رفاه همشهریان فراهم کردند.

وی افزود: با توجه به شدت زلزله، بعضی علمک‌ها و مسیر گازرسانی داخل ساختمان‌ها در اثر تخریب، شکستند و آسیب جدی دیدند که این روند، برقراری دوباره گاز در شبکه را با کندی روبه‌رو کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این علمک‌ها به طور موقت پس از آواربرداری غیرفعال شدند، تصریح کرد: پس از نشت‌یابی، ایمن‌سازی و اطمینان از سلامت شبکه گازرسانی و بستن همه شیرهای مسیر اصلی و فرعی، برای عملیاتی شدن دوباره ایستگاه شهر اقدام شد.

خادم با اشاره به اینکه اکنون گروه‌هایی در کوچه‌ها و خیابان‌ها در حال وصل گاز شهر سی‌سخت و روستاها هستند، اظهار کرد: شهرها و روستاهای منطقه اکنون ۱۰۰ درصد گاز دارند و مشکلی در شبکه گازرسانی مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و تنها تعدادی علمک در اثر تخریب ساختمان شکسته شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم همه مناطق زلزله‌زده از سلامت وسایل گازسوز، لوله‌های بخاری و دودکش‌ها اطمینان حاصل کنند، گفت: وسایل گازسوز مانند آبگرمکن و بخاری به همراه اتصالات و دودکش‌ها از جمله مواردی هستند که در هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله آسیب می‌بینند بنابراین لازم است همه مردم مناطق زلزله‌زده مراقب این موضوع باشند.

کد خبر 313787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =