تأمین برق چاه‌های نفتی زاگرس جنوبی با تجهیزات بومی

بومی‌سازی ۱۶ دستگاه ترانس مربوط به یوپی‌اس‌های برق چاه‌ها و دیگر مراکز عملیاتی صنعت نفت، ۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به همراه داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدمحمود طیبی، رئیس اداره تدارکات کالای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: این UPSها ساخت خارج است که به‌دلیل تحریم‌ها، تأمین ترانس آنها سخت و زمان‌بر بود و بیش از ۲۲ میلیارد ریال هزینه داشت، بر این اساس پروژه بومی‌سازی آنها در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این تجهیزات به‌دلیل تأمین پایدار برق چاه‌ها و دیگر تجهیزات فرآورشی از اهمیت بالایی برخوردارند، افزود: ولتاژ این دستگاه‌ها از ۵۹ تا ۴۰۰ ولت است و برق مورد نیاز چاه‌های نفتی، چندراهه‌ها، مراکز جمع‌آوری و تفکیک نفت و گاز را تأمین می‌کنند.

رئیس اداره تدارکات کالای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اظهار کرد: به‌منظور بومی‌سازی این تجهیز، اطمینان از پشتیبانی آنها و همچنین کاهش هزینه‌ها پس از بررسی‌های فنی و تخصصی، یکی از شرکت‌های توانمند داخلی در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی شناسایی و نخستین نمونه آن اسفندماه سال پیش ساخته شد و به‌صورت آزمایشی عملیاتی شد. پس از آزمایش موفق نمونه اولیه، ساخت ترانس‌های بعدی نیز در دستور کار قرار گرفت و همه UPSهای منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد به این ترانس‌ها مجهز شدند و با گذشت یک سال همچنان بی‌وقفه در چرخه تولید قرار دارند.

وی هزینه تمام‌شده ساخت این تجهیز در داخل کشور را ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با این اقدام ضمن توانمندسازی و تقویت تولیدکنندگان داخلی و همچنین در دسترس بودن خدمات پس از فروش آن، حدود ۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی نیز رقم خورد.

رئیس اداره تدارکات کالای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی عنوان کرد: این پروژه با همکاری واحد برق منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد و مهندسی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی انجام شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با مرکزیت شهر شیراز در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می‌کند.

کد خبر 314226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =