تولید کنونی ۱۸ عضو اوپک‌پلاس در آوریل ۲۰۲۱ ثابت می‌ماند

وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس ضمن اجماع بر سر تداوم روند کنونی کاهش تولید اعضای این ائتلاف، با مجموع افزایش تولید روزانه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای روسیه و قزاقستان در ماه آوریل موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، ۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌ پلاس امروز (پنجشنبه، ۱۴ اسفندماه) در چهاردهمین نشست وزیران نفت و انرژی این ائتلاف از طریق ویدئوکنفرانس ضمن مستثنا کردن روسیه و قزاقستان همانند ماه‌های فوریه و مارس، با تداوم رقم کنونی کاهش تولید موافقت کردند.

 روسیه و قزاقستان در نشست امروز این مجوز را گرفتند که مجموع تولید روزانه خود را در ماه‌ آوریل ۲۰۲۱ روزانه ۱۵۰ هزار بشکه افزایش دهند، سهم روسیه از این مقدار افزایش تولید روزانه ۱۳۰ هزار بشکه و سهم قزاقستان ۲۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

با این تصمیم، مقدار کاهش تولید اعضای اوپک پلاس بر مبنای رقم کاهش تولید ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی، در ماه آوریل به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

عربستان همچنان به کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود در ماه آوریل ادامه می‌دهد.

اعضای اوپک پلاس همچنین در این نشست تصمیم گرفتند نشست وزارتی ماه آوریل این ائتلاف روز نخست همین ماه  (۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) و نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پلاس (JMMC) ۳۱ مارس امسال (۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) برای بررسی تازه‌ترین تحولات برگزار شود.

کد خبر 314278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =