کل قراردادهای مرحله دوم طرح توسعه ۲۸ مخزن در مرحله اجراست

مجری طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: همه قراردادهای مرحله دوم این طرح وارد فاز اجرایی شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، صادق فتح‌الهی در بازدید از عملیات اجرایی طرح اهواز ۱ و ۴ عنوان کرد: این طرح در بخش زیرسطحی شامل حفاری ۶ حلقه چاه توسعه‌ای و ۱۶ حلقه چاه تعمیری و در بخش روسطحی شامل ۱۴ پروژه احداث و نوسازی تجهیزات و تأسیسات فرآیندی است. در این طرح، عملیات تعمیر چاه اهواز ۱۷۲ با به‌کارگیری دکل‌های شرکت ملی حفاری ایران آغاز شده، همچنین دو موقعیت حفاری (لوکیشن) چاه در حال آماده‌سازی است که عملیات حفاری نخستین حلقه از چاه‌های توسعه‌ای این طرح ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده حداکثری توان داخلی و حمایت از سازندگان ایرانی در بخش زیرسطحی پروژه اهواز ۱ و ۴ تأکید کرد: همه کالاهای مورد نیاز در بخش زیرسطحی که قابلیت ساخت آنها در داخل کشور میسر بوده، از سازندگان داخلی تأمین شده است.

فتح‌الهی ادامه داد: در بخش روسطحی این طرح، ۱۴ بسته کاری برنامه‌ریزی شده است که اجرای چندراهه‌های واحدهای اهواز ۱ و ۴ آغاز شده و قرارداد خرید لوله‌های جریانی با سازندگان داخلی بسته شده‌ است. همچنین پروژه انتقال حدود ۴۰ هزار بشکه در روز نفت‌ نمکی میدان نفتی منصوری به اهواز متمرکز نیز تا پایان سال به مرحله تست و راه‌اندازی خواهد رسید.

وی به دیگر فعالیت‌های روسطحی طرح اهواز ۱۴ اشاره کرد و گفت: احداث خطوط لوله تزریق پساب چاه‌ها، نوسازی تأسیسات نمک‌زدایی و خرید و نصب توربوپمپ برای تلمبه‌خانه‌های اهواز، امیدیه و گوره، ساخت کندانسور جدید NGL۶۰۰، احداث خط لوله و پمپ مربوطه، احداث خط لوله پلی‌اتیلن انتقال آب صنعتی و کارهای برقی برای پایداری برق واحد ۵ اهواز و تصفیه آب واش‌واتر از سوی پیمانکار در دست اقدام است.

فتح‌الهی تاکید کرد: هم‌اکنون کل قراردادهای مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید مخازن نفتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب موسوم به طرح توسعه 28 مخزن وارد فاز اجرایی شده‌اند.

 مجری طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پایان این بازدید، در دیدار و گفت‌وگو با سرپرست پروژه و مدیران اجرایی شرکت‌های پیمانکار پروژه (شرکت‌های توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و مارون‌کاران) در جریان آخرین وضع پیشرفت این بسته قراردادی قرار گرفت.

کد خبر 314455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =