عملیات حفاری در طرح توسعه اهواز ۱ و ۴ آغاز شد

 عملیات حفاری نخستین حلقه چاه قرارداد نگهداشت و افزایش تولید اهواز ۱ و ۴ با کاربست دکل ۳۸ فتح شرکت ملی حفاری ایران آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، در اجرای قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID)، عملیات حفاری نخستین حلقه چاه با کاربست دستگاه حفاری ۳۸ فتح روی چاه ۱۷۲ طرح توسعه میدان اهواز ۱ و ۴ در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب کلید خورد.

جهانگیر شجاعی، مدیر پروژه‌های حفاری شرکت ملی حفاری در نشست آغاز این عملیات گفت: برای اجرای این پروژه با توافق شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی، چهار دستگاه حفاری اختصاص خواهد یافت و تلاش بر این است تا در هم‌افزایی با شرکت طرف قرارداد به نحو مطلوب این پروژه که مشتمل بر ۱۲ حلقه چاه توسعه‌ای و تعمیری است، محقق شود.

مسعود محتشمی‌فر، مدیر پروژه میدان نفتی اهواز یک و ۴ در شرکت (OEID) نیز عنوان کرد: در این پروژه ۲۲ حلقه چاه شامل ۶ حلقه توسعه‌ای، ۶ حلقه تعمیری و ۱۰ حلقه نصب پمپ‌های درون‌چاهی تعریف شده است که امروز شاهد آغاز عملیات نخستین حلقه چاه تعمیری تکمیلی هستیم.

وی افزود: در اجرای این پروژه که نخستین همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران به شمار می‌آید، قرار است دو دستگاه حفاری سنگین (توان ۲ هزار اسب بخار) و دو دستگاه سبک (یک هزار و ۵۰۰ اسب بخار) اختصاص داده شود که بر این اساس پروژه در مدت زمان ۲۴ ماه به پایان می‌رسد.

الیاس قربانی، رئیس دستگاه حفاری ۳۸ فتح شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: این دستگاه از دکل‌های سنگین روزآمد ملی حفاری است که از سال ۹۱ به ناوگان شرکت پیوسته و این چهاردهمین چاه است که به‌وسیله آن در گستره مناطق نفت‌خیز جنوب حفر و تکمیل می‌شود.

کد خبر 314176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =