نزدیک به ۸۴ هزار خودرو در سال ۹۹ گازسوز شد

مدیر طرح‌ سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام تبدیل رایگان ۸۳ هزار و ۸۰۲ خودرو عمومی گفت: طرح تبدیل خودروهای مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها از چند هفته‌ گذشته آغاز شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدحسین باقری با بیان اینکه مسافربرهای اینترنتی و آژانس‌ها برای استفاده از تسهیلات بلاعوض دولتی به‌منظور گازسوزکردن خودروها باید منتظر پیامکی از سوی وزارت کشور باشند، اظهار کرد: از آنجا که شناسایی خودروهای مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها ازسوی وزارت کشور انجام‌ می‌شود، بنابراین وزارت کشور پیامک دعوت به تبدیل این دسته از خودروها را ارسال می‌کند.

وی افزود: ثبت‌نام این دسته از خودروها آغاز شده و قرار است دولت حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای گازسوزکردن مسافربرهای اینترنتی و آژانس‌ها را در قالب وام بلاعوض تأمین کند و مالکان خودرو تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

مدیر طرح‌ سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: خودروهای مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها بر اساس پیمایش اولویت‌بندی شده‌اند.

به گفته باقری، پرداخت ازسوی مالک خودرو زمانی انجام می‌شود که پیمانکار مربوطه انتخاب شده و در انتظار انتخاب کارگاه هستند.

وی ادامه داد: فهرست خودروهای مسافربر شخصی و آژانس‌های مورد تأیید وزارت کشور، روی سایت ثبت‌نام قرار دارد و خودروهایی مشمول این طرح می‌شوند که پلاک آنها در فهرست وزارت کشور موجود باشد.

مدیر طرح‌ سی‌ان‌جی افزود: در زمینه هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی نیز اقدام‌های لازم انجام شده و متقاضیان می‌توانند از ۱۵ فروردین سال آینده اسناد مناقصه را بارگذاری کنند و پس از آن نیز برندگان اعلام خواهند شد.

باقری با اشاره به اینکه کل خودروهای ثبت‌نامی برای تبدیل رایگان در سامانه ۲۶۴ هزار و ۴۲۳ خودرو بوده است، گفت: از این تعداد ۱۱۶ هزار و ۶۶ خودرو واجد شرایط استفاده از طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی بوده‌اند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۸۳ هزار و ۸۰۳ خودرو در این طرح به‌صورت رایگان گازسوز شده‌اند و ۱۸ هزار و ۱۶۷ خودرو نیز نوبت گرفته‌اند.

کد خبر 314591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =