۱۰۰ هزار خودرو عمومی در کشور رایگان گازسوز شد

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از گازسوز شدن رایگان نزدیک به ۱۰۰ هزار خودرو عمومی در کشور خبر داد.

حسین باقری در این باره به خبرنگار شانا گفت: از ابتدای این طرح تاکنون، بیش از ۳۰۶ هزار خودرو عمومی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۲ هزار خودرو مشمول طرح شناخته شده‌اند.

وی افزود: از میان ۱۳۲ هزار خودرو مشمول طرح رایگان گازسوز شدن خودروهای عمومی، نزدیک به 100 هزار خودرو  گازسوز شده‌اند، ۱۶ هزار و ۴۰۰ خودرو تاکنون برای تبدیل نوبت گرفته‌اند و ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو عمومی نیز در حال انتخاب کارگاه هستند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از تبدیل ۲۰۰ هزار مسافربر شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها در قالب مصوبه اجرای این طرح خبر داد و گفت: این طرح به‌تازگی آغاز شده است و مشخصات مالکان این خودروها به تشخیص وزارت کشور به این شرکت اعلام شده و در نوبت تبدیل قرار می‌گیرند.

باقری افزود: هم اکنون اجرای این طرح با ۶ شرکت پیمانکار و ۲۷۹ کارگاه در سراسر کشور در حال اجراست.

وی تاکید کرد: طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی به‌طور رسمی از خرداد ماه ۹۹ کلید خورد و ثبت‌نام خودروهای عمومی برای تبدیل رایگان آغاز شد.

به گزارش شانا، بر پایه مصوبه شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی‌ان‌جی هدایت خواهند شد که شامل ۱۰۰ درصد بخش حمل‌ونقل مسافر و بار در کشور است.

هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها و توزیع روزانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، مقدار توزیع سی‌ان‌جی از روزانه حدود ۲۱ میلیون مترمکب کنونی تا روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور توزیع می‌شود که با توجه به زیرساخت‌های موجود، امکان افزایش این رقم تا روزانه ۴۰ هزار مترمکعب نیز وجود دارد. ثبت‌نام در سایت https://gcr.niopdc.ir/login و تبدیل خودروهای عمومی طبق این طرح رایگان است و متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.

کد خبر 316008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =