بازرسی دوره‌ای خودروهای دوگانه‌سوز عمومی رایگان خواهد بود

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: خودروهایی که در طرح دو گانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی فرآیند تبدیل را انجام می‌دهند، تا پنج سال از بازرسی‌های دوره‌ای به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمید قاسمی ده‌چشمه با اشاره به مزایای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی برای مالکان این خودروها گفت: هزینه گازسوز کردن یک خودرو حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان است که مالکان خودروهای عمومی با مشارکت در این طرح می‌توانند خودروهای خود را رایگان دوگانه‌سوز کنند.

وی افزود: افزون بر این مزیت، مالکان این خودروها می‌توانند تا پنج سال از بازرسی‌های دوره‌ای رایگاه استفاده کنند.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ممکن است این دوره پنج‌ساله برای یک دوره دیگر نیز تمدید شود، گفت: در این ۱۰ سال همه بازرسی‌ها رایگان خواهد بود و اگر خودرویی به عملیات ثانویه نیازمند باشد، این کار با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود و اگر نیاز به تعویض مخزن داشته باشد، کمک هزینه خرید مخزن به مالکان پرداخت می‌شود.

قاسمی ده‌چشمه همچنین از مشمول‌ شدن مسافربرهای شخصی و اینترنتی در این طرح خبر داد و افزود: اگر چه اولویت در اجرای این طرح با تاکسی‌ها و وانت‌هاست اما در مرحله دوم در نظر داریم مسافربرهای شخصی زیر نظر تاکسیرانی و مورد تأیید وزارت کشور و تاکسی‌های اینترنتی هم مشمول طرح دو گانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شوند.

وی افزود: زمینه لازم برای ثبت نام مالکان خودروهای مسافربر شخصی در سامانه طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی فراهم شده است، اما روند اجرایی آن تا دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دو گانه‌سوزکردن خودروهای مسافربر شخصی صددرصد رایگان نیست و ممکن است بخشی از هزینه‌ها تا سقف ۳۰ درصد را مالکان پرداخت کنند و بقیه هزینه‌ها را دولت متقبل شود.

کد خبر 307655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =