نقش‌آفرینی مجتمع بندری پارس در مدیریت زنجیره تأمین کالا و توسعه تجارت

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: وجود مجتمع‌های عظیم پالایشگاهی و پتروشیمی و نقش برجسته مجتمع بندری پارس در زمینه صادرات و واردات کالا این بندر را به یکی از مراکز مهم مدیریت زنجیره تأمین کالا و توسعه تجارت کشور تبدیل کرده است.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، علی معصومی با اشاره به ظرفیت بندر خدماتی پارس به‌منظور صادرات و واردات کالا تصریح کرد: بندرگاه جامع پارس با وسعت ۱۰۰ هکتار مهم‌ترین زیرساخت در حوزه سیستم ترابری بین‌المللی کالا و محصولات در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف بارگیری کالاهای صادراتی و تخلیه بارهای وارداتی توسط کشتی‌ها از جمله صادرات محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و گوگرد و همچنین پشتیبانی خدمات و تسهیلات دریایی و امکانات مورد نیاز سکوها ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: مجتمع بندری پارس در منطقه ویژه با دارا بودن دو حوضچه خدماتی و پتروشیمی، ۲۵ پست اسکله با عمق آبخور حداقل ۱۱ و حداکثر ۲۰ متر توان پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت ۸۰ هزار تن را داراست.

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه حوضچه شماره یک مجتمع بندری پارس دارای ۱۰ پست، اسکله و حوضچه شماره دو با ۱۵ پست اسکله با ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون تن در سال از بزرگ‌ترین بنادر صنعتی خلیج فارس است، افزود: به‌دلیل نزدیکی به مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین صنایع پایین دستی به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم  صادرات و واردات کالا از این منطقه مهم و راهبردی یاد می‌شود.

معصومی تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدهای اندیشیده شده در یک سال گذشته بارگیری گوگرد در مجتمع بندری پارس بدون حادثه بوده است.

وی وجود ترمینال کانتینری، انبارهای روباز و سرپوشیده برای نگهداری کالا، اسکله اختصاصی شناورهای عملیاتی و تدارکاتی، اسکله اختصاصی به‌منظور پهلوگیری شناورهای نفتی و سوخت‌رسان، RMG برای تخلیه و بارگیری کانتینر را از دیگر امکانات مجتمع بندری پارس برشمرد و گفت: این بندر اختصاصی نفت است و عمده فعالیت‌های آن در زمینه واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

کد خبر 314664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =