اعلام گزارش عملکرد صندوق‌های بازنشستگی نفت در سال ۹۹

رئوس گزارش عملکرد صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در سال ۹۹ ارائه شد که بر این اساس، ارزش دارایی‌های صندوق‌ در اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ نسبت به زمان مشابه پارسال در بازار سرمایه، ۲ برابر شده است.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، دو طرح بزرگ و ملی صندوق در حوزه‌ سرمایه‌گذاری (با سرمایه‌ ۲.۵ میلیارد دلاری) افتتاح شد. صورت‌های مالی گروه صندوق در سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۹۹ تصویب شد و همچون پارسال، صورت‌های مالی تلفیقی تصویب‌شده، از طریق سامانه‌ «کدال» برای اطلاع عموم منتشر می‌شود.

مستمری و مقرری

۱۲ پرداخت مستمری و مقرری سال ۹۹ در زمان مقرر ماهانه انجام شد. مبالغ معیشت و سرانه‌های ورزش و گردشگری نیز همراه با مستمری و مقرری به‌صورت ماهانه واریز شد. هدیه‌ روز گرامیداشت زن، هدیه‌ روز تولد، کمک‌هزینه‌ خرید لباس ورزشی، مبالغ باقیمانده‌ کارت ورزش، هدیه‌ روز خانواده و تکریم بازنشستگان نیز پرداخت شد. پرداخت برای چهار مورد آخر، برای نخستین مرتبه انجام گرفت. میانگین و حداقل مستمری‌ها نیز بهبود یافت.

بهداشت و درمان

تعداد کل مراکز درمانی طرف قراداد با صندوق‌ها، از ۹۰۰ مرکز به ۱۰۵۰ مرکز افزایش یافت. امسال برای حدود یک میلیون و ۵۰۰ نسخه‌ پزشکی در پیشخوان‌های خدماتی صندوق، پذیرش، سندرسی و بازپرداخت هزینه رخ داد، سرانه‌ درمان بازنشستگان نیز افزایش یافت.

تسهیلات مالی رفاهی

وام‌های پرداختی صندوق‌ها، با افزایش ۲۰ تا ۱۵۰ درصدی و نیز کاهش یک درصدی سود همراه بود. پرداخت وام‌های ازدواج فرزندان، جامع، ایثارگری، ودیعه‌ مسکن، مصوبه و جامع از تعداد ۲۴۰۰۰ فقره در سال ۹۹ عبور کرد و بیش از ۱۸۰۰۰ وجوه علی‌الحساب مستمری نیز به متقاضیان به‌طور کامل پرداخت شد. کمک‌های مربوط به تأمین منابع برای صندوق قرض‌الحسنه‌ «شهید تندگویان» انجام شد تا صف انتظار این وام برای بازنشستگان عضو صندوق قرض‌الحسنه به کمترین زمان ممکن کاهش یابد.

بازنشستگان و بازماندگان جدید

محاسبات مستمری ۲۵۰۰ بازنشسته‌ جدید صنعت نفت انجام و مستمری آنها برقرار شد. مقرری همین تعداد از بازماندگان جدید نیز برقرار شد.

اجتماعی و رفاهی

تعداد ۱۱۰۰ خانواده‌ بازنشستگان صنعت نفت، از مبالغ حمایتی «طرح تأمین آتیه» بهره‌مند شدند، همچنین تعداد ۱۴۰۰ کمک‌هزینه‌ برگزاری مراسم یادبود مربوط به بازنشستگان یا افراد تحت تکفل آنان، به متقاضیان پرداخت و بیش از ۲ هزار کمک بلاعوض مددکاری نیز جداگانه از مبالغ دیگر به افراد دارای محدودیت اعطا شد.

فناوری و رفاهی

امسال در رویکردی تازه، سامانه‌ای الکترونیکی راه‌اندازی شد تا به‌تدریج، خدماتی را که ارائه‌ آنها از راه دور امکان‌پذیر است، پوشش دهد. از این رو شکل‌گیری و ورود «سامانه‌ سما» به عرصه‌ خدمات صندوق را شاهد بودیم. صدور گواهی کسر از حقوق، کد مددکاری و ثبت وام‌ها و درخواست‌های علی‌الحساب، بخشی از خدمات الکترونیکی سما هستند. در پایان سال ۹۹ جمعاً ارائه‌ هشت خدمت از راه دور امکان‌پذیر شد که پیش از این، ثبت و ارائه‌ همگی آنها به شکل حضوری انجام می‌گرفت. یک طرح خدمات الکترونیکی از راه دور نیز آماده افتتاح شده است.

فرهنگی و ورزشی

امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی عزیزان بازنشستگان و خانواده ارجمند آنان، برنامه‌های گردشگری و ورزشی برگزار نشد؛ اما به سرانه نقدی ورزش و گردشگری بدل و مبالغ آن به‌عنوان ماهانه سرانه ورزش و گردشگری پرداخت شد.

کد خبر 314694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =