۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
  • کد خبر: 314831
چاه شماره ۹ میدان نفتی سعادت‌آباد تولیدی شد

در مسیر اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، چاه شماره ۹ سعادت‌آباد در استان فارس پس از عملیات حفاری و تکمیل چاه با استفاده از تجهیزات سرچاهی ساخت داخل با دبی تولید حدود ۷۰۰ بشکه در روز عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی نفت ایران، پرویز صالح‌وند، مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت سه میدان این شرکت در این‌باره توضیح داد: عمق حفاری چاه ۹ سعادت‌آباد سه هزار و ۱۳۳ متر است که حفاری آن پارسال ازسوی یک شرکت ایرانی آغاز و با به‌کارگیری تجهیزات ساخت داخل در مدت ۶ ماه تولیدی شد.

وی با بیان اینکه عملیات حفاری دو حلقه چاه جدید و یک حلقه چاه تعمیری در این میدان در دستور کار است، افزود: با تولیدی شدن چاه شماره ۹ این میدان، عملیات حفاری چاه شماره ۱۰ نیز بهمن‌ماه تکمیل شد و پیش‌بینی می‌شود این چاه هم تا خرداد ۱۴۰۰ در مدار تولید قرار گیرد. تعمیر چاه شماره ۶ این میدان نیز آغاز شده است.

صالح‌وند با بیان اینکه نفت استحصال شده از چاه‌های میدان سعادت‌آباد، پس از فرآورش از طریق خطوط لوله به پالایشگاه شیراز انتقال می‌یابد، یادآور شد: میدان نفتی سعادت‌آباد در استان فارس و در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت‌های تابعه نفت مناطق مرکزی ایران قرار دارد که از سال ۱۳۹۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، پروژه‌های نفت‌شهر، دانان و سعادت‌آباد را در استان‌های کرمانشاه، ایلام و فارس در حال اجرا دارد.

کد خبر 314831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =