۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
  • کد خبر: 314840
روسیه از تمدید کاهش تولید اوپک پلاس حمایت می‌کند

یک منبع اعلام کرد که روسیه در حالی از تمدید کاهش تولید اوپک پلاس در ماه مه حمایت می‌کند که به دنبال افزایش محدود تولید نفت است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، یک منبع آگاه از دیدگاه روسیه روز دوشنبه (نهم فروردین‌ماه) اعلام کرد که مسکو در حالی از تولید نفت پایدار ائتلاف تولیدکنندگان عمده نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) در ماه مه پشتیبانی خواهد کرد که به دنبال افزایش محدود تولید نفت خود برای تأمین تقاضای فصلی در حال افزایش این کشور است.

وزارت انرژی روسیه و دفتر الکساندر نواک، معاون نخست وزیر و مسئول روابط مسکو با اوپک پلاس، از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

برخی منابع انتظار دارند در نشست آینده اوپک پلاس در یکم آوریل (پنجشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) تصمیمی مشابه نشست اخیر این ائتلاف درباره سیاست تولید نفت گرفته شود.

کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس اکنون حدود ۸ میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود می‌کاهند و این رقم کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان را هم می‌شود.

این ائتلاف با تصمیم تمدید کاهش تولید خود در نشست اخیر وزیران اوپک پلاس در ۱۴ اسفندماه، بازار نفت را غافلگیر کرد، در این نشست روسیه و قزاقستان مجوز گرفتند که اندکی بیشتر از سهمیه پیشین خود نفت تولید کنند.

کد خبر 314840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =