پروژه گازرسانی به ۴ هزار روستای کشور در حال اجراست

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه پروژه‌های گازرسانی به ۲ هزار و ۹۱۳ روستا و ۲۳ شهر در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسید، گفت: اکنون پروژه گازرسانی به ۴ هزار روستای کشور در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی در نخستین نشست هیئت مدیره این شرکت در سال نو اظهار کرد: در سالی که گذشت با توجه به شرایط تحریم، تلاش کردیم پروژه‌ها و فعالیت‌های خود را در همه بخش‌ها بدون وابستگی به منابع دولتی به‌موقع و با سربلندی انجام دهیم، تلاشی که به‌عنوان یک راهبرد باید در حفظ آن بکوشیم.

>>> بیشتر بخوانید؛

کارنامه مثبت صنعت گاز در عبور از زمستان ۹۹

۲۳۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد

وی ادامه داد: این در حالی است که پارسال ۶ هزار مشترک صنعتی گازرسانی شدند. از این تعداد، ۳ هزار و ۳۲۰ واحد صنعتی از طریق بند «ق» به شبکه گاز کشور پیوستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: سال ۹۹ همچنین پروژه‌های گازرسانی به ۲ هزار و ۹۱۳ روستا و ۲۳ شهر به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی به بیش از ۹۵ درصد رسید.

تربتی گفت: خوشبختانه هم‌اکنون پروژه گازرسانی به ۴ هزار روستا به همراه پروژه‌های فعال دیگری در حال اجراست که باید تلاش کنیم آنها را با شتاب بیشتر و در موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم تا گازرسانی در بخش روستایی به‌طور کامل محقق شود.

وی در ادامه درباره شعار سال اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، ما نیز باید همسو با تحقق شعار سال برنامه‌های مهم و ویژه‌ای را مشخص، پیگیری و در طول سال دنبال کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان به انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به برگزاری انتخابات و تغییر دولت در سال جاری، باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که چه در دولت گذشته و چه در دولت جدید، وظیفه‌ای که بر عهده ما قرار دارد، تأمین انرژی کشور و گرم کردن خانه‌های مردم و کمک به اقتصاد کشور است که همه باید تلاش کنیم برنامه‌های از پیش تعیین‌شده را به‌موقع انجام دهیم تا زمستان راحت و آسانی را پیش رو داشته باشیم.

براساس این گزارش، در حاشیه این نشست حکم حسین علیزاده به عنوان معاون سازمان و رئیس حراست شرکت ملی گاز ایران به وی تقدیم شد.

وی از تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۶ سرپرستی این امور را به‌عهده داشت.

کد خبر 314977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =