۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
  • کد خبر: 315062
صادرات نفت عراق در مارس ۲۰۲۱ کاهش یافت

عراق با کاهش ۰.۸ درصدی صادرات نفت در ماه مارس پایبندی‌اش به توافق اوپک پلاس را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری پلتس، داده‌های وزارت نفت عراق و داده‌های مربوط به حمل‌ونقل این کشور نشان داد مجموع صادرات نفت خام عراق در ماه مارس - که شامل صادرات منطقه اقلیم کردستان هم می‌شود - نسبت به ماه پیش ۰.۸ درصد کاهش داشته و پایبندی این کشور به توافق کاهش تولید نفت ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) افزایش یافته است.

براساس داده‌های منتشرشده ازسوی وزارت نفت عراق و گزارش‌های حمل‌ونقل پایانه‌های صادراتی جیهان ترکیه، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک در ماه مارس ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز نفت صادر کرده که در مقایسه با صادرات روزانه ۳ میلیون و ۳۰۵ هزار بشکه‌ای این کشور در ماه فوریه کاهش یافته است.

داده‌های وزارت نفت عراق نشان داد: صادرات نفت دولت مرکزی عراق در ماه مارس نسبت به فوریه ۱.۵ درصد کاهش یافته و به ۲ میلیون و ۹۴۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

صادرات منطقه اقلیم کردستان هم در ماه مارس نسبت به فوریه سه درصد کاهش یافته و به ۳۳۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

داده‌های منتشرشده توسط شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) نشان داده بود عراق در ماه فوریه از سهمیه تولید خود در توافق اوپک پلاس تخطی کرده و با افزایش ۱.۶ درصدی تولید نسبت به ماه پیش، ۳ میلیون و ۸۶۸ هزار بشکه در روز و بالاتر از سهمیه روزانه ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار بشکه‌ای خود نفت تولید کرده است.

سهمیه تولید نفت عراق در توافق اوپک پلاس تا پایان ماه آوریل ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار بشکه در روز است، اما بر اساس توافق اخیر این ائتلاف این رقم در ماه مه افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۹۰۵ هزار بشکه در روز می‌رسد.

کد خبر 315062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =