عربستان نفت مورد نیاز خریداران آسیایی در مه را تامین می‌کند

عربستان نفت مورد نیاز بیشتر خریداران آسیایی خود برای ماه مه را پیش از افزایش تولید فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، عربستان سعودی با آغاز افزایش تولیدش، نفت خام مورد نیاز پالایشگاه‌های دولتی هند و حداقل چهار مشتری دیگر آسیایی را ماه آینده میلادی تأمین می‌کند.

به گفته مقام‌های سعودی آرامکو، ریاض بیشتر نفت درخواستی پالایشگاه‌ها برای بارگیری در ماه مه را به‌طور کامل تأمین می‌کند، در حالی که یکی از مشتریان مقدار نفت ارسالی به ایالات متحده را کاهش داده و مجموع نفت ارسالی عربستان به دو مشتری دیگر نیز کاهش یافته است.

ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) تصمیم گرفته‌اند از ماه مه بخشی از محدودیت عرضه خود را تسهیل ‌کنند. به‌دنبال این تصمیم، سعودی‌ها قیمت بازار کلیدی آسیا را افزایش دادند و انتظار داشتند مصرف دوباره افزایش یابد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان هفته گذشته از طرح کلی افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس دفاع کرد.

دور کنونی تخصیص نفت به هند پس از کاهش حجم نفت درخواستی چهار پالایشگاه دولتی این کشور از جمله ایندین اویل، مورد توجه ویژه قرار گرفت. نفت ارسالی به هند، حدود ۶۰۰ هزار بشکه کمتر از تخصیص ماه پیش خواهد بود.

پالایشگران دولتی هند به‌دلیل تنش موجود بین دهلی نو و ریاض درباره سیاست‌های نفتی عربستان، خواسته بودند حدود یک‌سوم از میانگین نفت دریافتی ماه آینده را کاهش دهند، در حالی که پالایشگاه‌های هند در زمان اوج تعمیر و نگهداری قرار دارند و این کشور در حال مبارزه با شیوع دوباره ویروس کروناست.

این مسئله نشان می‌دهد که نفت مورد نیاز این کشور در ماه مه کمتر از میانگی نفت دریافتی ​​است.

کد خبر 315257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =