هلی‌پد اورژانس هوایی بیمارستان لقمان حکیم سرخس راه‌اندازی شد

دو پروژه بهداشتی و درمانی و محیط زیستی در بیمارستان لقمان سرخس با هدف مدیریت بحران، تقویت پدافند غیرعامل و کمک‌های پزشکی فوری در زمان بروز حوادث صنعتی و جاده‌ای به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیداسماعیل قادری، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، در آیین بهره‌برداری پروژه هلی‌پد در بیمارستان لقمان حکیم سرخس گفت: با توجه به مسافت ۱۶۵ کیلومتری محور ترانزیتی سرخس به مشهد، این مسیر دارای معابر باریک است و تصادف‌های زیادی در طول سال در این محور رخ می‌دهد که با هدف تسهیل در سرعت امداد و نجات به حادثه‌دیدگان، اجرای این پروژه به پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد واگذار شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سرخس در حوزه بهداشت از کمبود و تأمین امکانات درمانی رنج می‌برد، تأکید کرد: این پروژه برای رسیدگی به وضع بیماران و حادثه‌دیدگان ناشی از تصادفات، معالجه و انتقال سریع‌تر آنها به بیمارستان‌های مشهد برای درمان، همچنین تسریع در ساخت پایگاه اورژانس هوایی، همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به بخش بهداشت و درمان شهرستان سرخس به ثمر نشست و امروز بهره‌برداری شد.

به گفته رئیس اچ‌اس‌ئی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، برای اجرای این پروژه، ۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال هزینه شده است.

قادری تصریح کرد: همچنین پروژه بازسازی تصفیه‌خانه پساب بیمارستان لقمان حکیم از دیگر پروژه‌هایی بود که با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، هم‌زمان با راه‌اندازی پروژه اورژانس هوایی، رزمایش عملیاتی انتقال مصدوم از محل پالایشگاه به بیمارستان لقمان انجام و سپس مصدوم با بالگرد امداد (اورژانس هوایی) برای مداوا به بیمارستان‌های مشهد منتقل شد.

کد خبر 315280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =