۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
  • کد خبر: 315288
روسیه آماده عرضه ال‌ان‌جی به پاکستان است

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای عرضه ال‌ان‌جی به پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، سرگئی لاوروف اعلام کرد روسیه پیشنهاد عرضه گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را به پاکستان ارائه کرده است، زیرا این کشور در آینده نزدیک با کمبود بیشتر گاز روبه‌رو می‌شود.

در دیدار این هفته لاوروف با مخدوم شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، دو طرف درباره افزایش روابط دوجانبه روسیه و پاکستان در زمینه‌های انرژی و تجارت مذاکره کردند. تجارت روسیه و پاکستان سال گذشته میلادی به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و به ۷۹۰ میلیون دلار رسید.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری گفت: تمایل داریم این روند رو به رشد را ادامه دهیم و برای این کار باید روابط دو کشور در این زمینه متنوع‌تر شود.

وی افزود: ساخت خط لوله گاز «پاکستان استریم» که پیش‌تر با عنوان پروژه شمال به جنوب از آن یاد می‌شد، نقش مهمی در تعمیق روابط دو کشور دارد.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: شرکت‌های گازپروم، روسنفت و نواتک به عرضه ال‌ان‌جی روسیه تمایل دارند. پیشنهاد این شرکت‌ها ارائه شده است و منتظر پاسخ همتایان پاکستانی خود هستیم.

ساخت خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری پاکستان استریم مهم‌ترین پروژه همکاری انرژی دو کشور است که مسکو و اسلام‌آباد در سال ۲۰۱۵ برای ساخت آن به توافق رسیدند. ظرفیت انتقال گاز این خط لوله ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال است.

لاوروف معتقد است تمام مسائل باقی‌مانده مربوطه در آینده نزدیک حل خواهد شد و این پروژه بدون تأخیر راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 315288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =