۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر: 315301
غربالگری تشخیص سریع کرونا در ناوگان نفت خزر

شرکت نفت خزر به‌دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ و نیز با توجه به شرایط بسته محیط کاری در سکوی نیمه‌شناور ایران امیرکبیر و شناورهای پشتیبان کاسپین ۱، ۲ و ۳ اقدام به استفاده از روش‌های نوین و علمی پیشگیرانه از جمله غربالگری دقیق‌تر با استفاده از کیت‌های تشخیص سریع بر مبنای آنتی‌ژن کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، محمد ترابی، رئیس منطقه عملیاتی این شرکت اظهار کرد: اقدام‌های پیشگیرانه پیش از آغاز سال جدید با توجه به پیش‌بینی وخامت شرایط موج چهارم کرونا آغاز شده است و با قوت بیشتر اجرایی می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار در ایام تعطیلات نوروز با مساعدت مدیران شبکه بهداشت و درمان استان مازندران و شهرستان بهشهر و با همکاری تکنیسین‌های خدوم این شبکه، غربالگری کارکنان سکوی ایران امیرکبیر هنگام تعویض شیفت‌های کاری انجام شد که پس از دستیابی سریع به نتیجه منفی آزمایش‌ها، کارکنان با اطمینان خاطر به سکو اعزام یا از سکو پیاده شدند و دوران استراحت را آغاز کردند.

رئیس منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر تصریح کرد: ارائه گواهی نبود ابتلا به کرونا بر مبنای نتیجه آزمایش PCR برای کارکنان مشکوک به این بیماری در شناورهای کاسپین ۱، ۲ و ۳ و همچنین کارکنان خارجی شاغل در سکوی امیرکبیر الزامی است که ارائه این گواهی سلامت در کنار دیگر روش‌های غربالگری ساده مانند تب‌سنجی که از ابتدای شیوع بیماری از سوی واحد بهداری منطقه عملیاتی خزر انجام می‌شد، در افزایش احتمال جداسازی افراد مبتلا حائز اهمیت است.

ترابی گفت: منطقه عملیاتی نفت خزر در زمینه اقدام‌های پیشگیرانه در مقابله با بیماری کووید-۱۹ در ناوگان دریایی پا را فراتر نهاده و عوامل فنی تأثیرگذار در گسترش هوابرد عفونت را بررسی کرده است، بنابراین اقدام‌های اصلاحی مربوطه در سکوی امیرکبیر و شناورهای کاسپین به‌طور کامل اجرایی شد.

وی رعایت اعزام‌های پیشگیرانه برای همه کارکنان ناوگان، پرهیز از تردد افراد در میانه شیفت، تعامل با مرکز جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه‌ریزی برای افزایش طول مدت شیفت‌های کاری از ۱۴ به ۳۰ روز و تأمین اتاق قرنطینه کوتاه‌مدت و بلندمدت در منطقه عملیاتی خزر را از دیگر اقدام‌های پیشگیرانه شرکت نفت خزر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا برشمرد.

کد خبر 315301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =