تعمیرات اساسی مجتمع گاز پارس جنوبی فردا آغاز می‌شود

رئیس تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی این مجموعه با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و با توان متخصصان و کارکنان داخلی در سال ۱۴۰۰ از فردا (۲۶ فروردین‌ماه) کلید می‌خورد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمود بالنده با بیان اینکه حفظ تولید حداکثری مستمر و با شرایط ایمن با رعایت دستورعمل‌های بهداشتی کرونا از اولویت‌های مجتمع است، تصریح کرد: توجه ویژه به بخش نگهداشت و توجه به تعمیرات و افق ۱۴۰۴ بازرسی فنی نیز از دیگر برنامه‌های ماست.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی عملیات تعمیرات اساسی با اجرای اقدام‌های نوآورانه مسیر تولید پایدار را ادامه می‌دهیم، افزود: بهبود بازه زمانی انجام تعمیرات اساسی و در نتیجه افزایش تولید و بهره‌وری و کاهش مشعل‌سوزی با رعایت مسائل ایمنی و محیط زیستی نیز در دستور کار این شرکت است.

رئیس تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی و تدابیر انجام‌شده، تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۰ پالایشگاه‌های دوازده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی از ۲۶ فروردین ماه در پالایشگاه هشتم (به‌مدت ۲۲ روز) آغاز می‌شود.

 بالنده در ادامه، درباره روند اجرای برنامه عملیات تعمیرات اساسی در بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور گفت: طبق برنامه به ترتیب پالایشگاه‌های ششم (۲۳ روز )، سوم (۲۷ روز)، پنجم (۳۴ روز)، چهارم (۱۵ روز)، دهم ( ۲۴ روز)، دوازدهم (۳۰ روز)، یازدهم (۴۰ روز)، هفتم (۲۲ روز)، اول (۳۰ روز)، دوم (۱۶ روز) و نهم (۴۱ روز)، تا پایان مهرماه ماه برای انجام تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی شده است.

وی تأکید کرد: این برنامه‌ریزی به کمترین همپوشانی تعمیرات اساسی برای رفع نیاز مصارف گوناگون کشور به‌ویژه صنایع متکی بر محصولات پالایشگاه‌های گازی در فصل گرم سال، همچنین پایان تعمیرات اساسی همه پالایشگاه‌ها پیش از رسیدن به فصل سرما برای حفظ تولید حداکثری مجتمع توجه دارد.

رئیس تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: پارسال با توجه به شرایط ویژه کشور در اثر شیوع بیماری کرونا بخشی از تعمیرات اساسی تجهیزات به سال ۱۴۰۰ انتقال یافت که مقرر شد با توجه به لزوم حفظ شرایط پایداری تولید در فصل سرد سال، طبق الزام‌های بالادستی و تصمیم‌های اخذشده در شورای طرح تعمیرات اساسی در سال ۱۴۰۰ همه بخش‌های تعمیرات اساسی با اولویت بازرسی فنی انجام شود.

بالنده افزود: امسال هم با توجه به ادامه روند بیماری کرونا و حجم کارهای تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع، وظایف و مسئولیت‌های مدیریت و نیروهای مجتمع با مخاطرات بیشتری همراه است که برای دستیابی به این مهم پس از پایان تعمیرات اساسی سال ۹۹ مجتمع و با همکاری همه واحدهای ستادی و پالایشگاهی، اقدام‌های لازم مانند پیش‌بینی نیروی کافی، تأمین به‌موقع متریال و تجهیزات مورد نیاز انجام شده و ضمن تمرکز بر انجام کامل و دقیق همه فعالیت‌ها، تمهیدهای لازم با همکاری واحدهای ذی‌ربط و بهداشت و درمان صنعت نفت برای انجام تست‌های مورد نیاز جهت شناسایی و پیشگیری مبتلا نشدن نیروها به بیماری و رعایت کامل دستورعمل‌های بهداشتی انجام شده است.

کد خبر 315371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =