تشدید اقدام‌های پیشگیرانه مقابله با کرونا در پایانه خارک

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: هم‌زمان با شکل‌گیری موج چهارم کرونا در کل کشور، مقررات و اقدام‌های پیشگیرانه در ستاد و مناطق عملیاتی شرکت اعمال و بر اجرای آنها تأکید شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز با بیان اینکه در رویارویی با موج چهارم شیوع کرونا، در نخستین اقدام، ورود همه مهمانان نوروزی به جزیره خارک ممنوع و نشست‌ها و بازدیدهای غیرضرور کاهش داده شد، افزود: با توجه به همسایگی استان بوشهر با خوزستان و وضع قرمز این استان در هفته‌های گذشته، محدودیت‌های پروازی از مبادی استان خوزستان اعمال و ورود کارکنان با توجه به سیر افزایشی بیماری کرونا از این استان محدود شد.

وی تصریح کرد: کارکنان برای بازگشت به کار ملزم به تکمیل فرم‌های خوداظهاری از طریق سامانه nocorona.ir یا salamat.gov.ir  به‌صورت حداقل یک بار در هفته خواهند بود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: همچنین اماکن و مشاغل پرخطر مطابق با دستورعمل کمیته ملی مقابله با کرونا در سطح منطقه عملیاتی خارک تعطیل شدند و بر اجرای تمهیدات فاصله‌گذاری در همه محیط‌های کاری، اداری و ایاب و ذهاب دریایی و پروازی کارکنان مطابق با دستورعمل فاصله‌گذاری ستاد ملی کرونا و دستورعمل مدیریت هوشمند و یکپارچه مبارزه با انتشار کووید ۱۹ در محیط کار (PRO۴۲-COV-۱) سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تأکید شده است.

اسدروز گفت: ضمن توجه به ایمنی کارکنان، مطابق با اعمال پروتکل فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعداد نفرات و کارکنان خدماتی به غیر از نیروهای درگیر عملیات تخصصی شرکت ۵۰ درصد کاهش داده شد و با هدف کاهش تماس‌ها، لغو برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در حوزه پیمانکاران فعال در سطح منطقه عملیاتی و پروژه‌های جاری شرکت تمهیدات لازم اندیشیده شده است. تردد به نفتکش‌ها و شناورها هم با پروتکل‌های شدید بهداشتی انجام می‌شود و نشست‌ها با حداقل نفرات از طریق ویدیوکنفرانس برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: میزان اقلام بهداشتی مورد نیاز کارکنان شامل ماسک و الکل ضدعفونی با افزایش تقاضا و شرایط آب و هوایی منطقه عملیاتی خارک افزایش یافته و همسو با اهداف مسئولیت‌ اجتماعی از سازمان‌ها، نهادها و بخش بومی نیز پشتیبانی شده است.

اسدروز اظهار کرد: برای اجرای دقیق دستورعمل‌ها، رؤسای پایانه نفتی خارک به‌عنوان جانشین مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط در این جزیره، نظارت و کنترل‌های لازم را در زمینه اعمال محدودیت‌ها و دستورعمل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

کد خبر 315402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =