تشکیل گروه تخصصی امداد و نجات در نفت و گاز زاگرس جنوبی

نخستین گروه تخصصی امداد و نجات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ازسوی اداره اچ‌اس‌ئی منطقه عملیاتی پارسیان تشکیل شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محمد نجفی، رئیس منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: به‌دلیل کوهستانی بودن مناطق عملیاتی و وجود جاده‌های سخت‌گذر کوهستانی، گروه تخصصی امداد و نجات در این منطقه تشکیل شد که عمده وظایف این گروه، امدادرسانی و نجات مصدومان در جاده‌ها، مناطق کوهستانی و ارتفاعاتی مانند دکل‌های حفاری، نجات مصدومان از درون مخازن و گودال‌ها و کمک‌های اولیه امداد و نجات پیش‌بیمارستانی است.

وی افزود: این گروه متشکل از هشت نفر از آتش‌نشانان زبده منطقه عملیاتی پارسیان است که در حال گذراندن دوره‌های پیشرفته‌تر آموزشی دسترسی با طناب، امداد و نجات از ارتفاع، امداد و نجات حوادث جاده‌ای، کمک‌های اولیه پیش‌بیمارستانی و... هستند.

رئیس منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی از سوی اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل ستاد شیراز برنامه‌ریزی شده‌ است و با همکاری جمعیت هلال احمر استان فارس برای گروه‌های منتخب همه مناطق عملیاتی شرکت زاگرس جنوبی برگزار می‌شود.

منطقه عملیاتی پارسیان شامل چهار میدان فعال عملیاتی تابناک، هما، شانول و وراوی است که در جنوب استان فارس و در مجاورت شهرستان‌های لامرد، مهر، خنج و پارسیان قرار دارد و خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان را تأمین می‌کند.

کد خبر 315449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =