۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
  • کد خبر: 315693
آمادگی مناطق نفت‌خیز جنوب برای افزایش تولید نفت

‫مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آمادگی این شرکت برای افزایش تولید نفت تا رقمی فراتر از مقدار تولید پیش از تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ خبر داد. ‬

به گزارش شانا به نقل از شرکت‌ ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی گفت: با تحقق برنامه‌های طراحی‌شده در دو سال اخیر و ایجاد ظرفیت تولید که با تلاش کارکنان و متخصصان فنی و عملیاتی در ستاد و شرکت‌های بهره‌برداری تابع انجام شد، این شرکت آماده برگشت به تولید در سطحی فراتر از مقدار تولید پیش از تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، ‌مانع‌زدایی‌ها» افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر اساس رسالت ذاتی خود و به‌منظور تحقق نامگذاری سال ۱۴۰۰، با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی منابع لازم برای تحقق برنامه تولید امسال که در آن روند افزایشی مستمر پیش‌بینی شده، توان تولید خود را افزایش داده و البته تحقق چنین هدف بزرگی، مستلزم تأمین خدمات، پشتیبانی و رفع موانع تولید است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه مناطق نفت‌خیز جنوب با توان تولید روزانه بیش از ۳ میلیون بشکه نفت، توانایی تأمین ۸۰ درصد نفت تولیدی کشور را دارد، اظهار کرد: برنامه عملیاتی افزایش تولید در همه بخش‌های عملیاتی و پنج شرکت بهره‌بردار کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان ابلاغ شده و در حال انجام است و به محض برطرف شدن تحریم‌ها و فراهم شدن زمینه افزایش صادرات نفت، افزایش تولید محقق می‌شود.

محمدی تصریح کرد: از ملزومات تحقق برنامه افزایش تولید، انجام به‌موقع برنامه دکل‌لاین سال ۱۴۰۰، اقدام‌های انگیزشی روی چاه‌ها، تعمیر خطوط لوله، اجرای برنامه‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید که قابلیت تولید زودهنگام را دارند و افزایش ظرفیت فرآورشی نفت نمکی با به‌کارگیری نمک‌زدایی‌های پیش‌ساخته است.

وی گفت:‌ در زمان کاهش تکلیفی تولید، وضع چاه‌ها، مخازن و تأسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب مستمر پایش می‌شود و تمهیدات ضروری برای حفظ و افزایش ظرفیت تولید اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: همسو با این اقدام‌ها، فعالیت‌های مرتبط با بازرسی فنی، ایمن‌سازی تأسیسات و رعایت مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) به‌منظور افزایش تولید در شرایطی ایمن استمرار دارد.

کد خبر 315693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =